سخت ترین شرایط خشکسالی امسال حاکم است
سخت ترین شرایط خشکسالی امسال حاکم است

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع سازمان آب و برق خوزستان گفت: با وجود این که در ۹ سال گذشته خشکسالی داشتیم اما امسال سخت ترین شرایط خشکسالی در استان حاکم بوده و این نشان دهنده بحران در منطقه است. به گزارش ایزنا هوشنگ حسونی زاده روز دوشنبه در نشست ستاد خشکسالی خوزستان افزود: […]

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع سازمان آب و برق خوزستان گفت: با وجود این که در ۹ سال گذشته خشکسالی داشتیم اما امسال سخت ترین شرایط خشکسالی در استان حاکم بوده و این نشان دهنده بحران در منطقه است.

به گزارش ایزنا هوشنگ حسونی زاده روز دوشنبه در نشست ستاد خشکسالی خوزستان افزود: میزان ورودی آب به مخازن سدهای خوزستان از مهر گذشته تاکنون ۱۲میلیارد و ۳۰۰میلیون متر مکعب بوده که حجم آن در حوضه کرخه ۷۹۱میلیون متر مکعب و در حوزه مارون ۴۶۳میلیون متر مکعب است.

وی اضافه کرد: در این دو حوضه به ترتیب نسبت به طول دوره آماری ۸۳ و ۷۱درصد و نسبت به سال آبی گذشته ۵۲ و ۵۶درصد کاهش نشان می دهد.

حسونی زاده گفت: در همه حوضه های آبی به طور متوسط ۲۲درصد نسبت به طول دوره آماری و نسبت به سال آبی گذشته ۵۳درصد کاهش بارندگی داشتیم.

وی افزود: برای جبران آب حوضه کرخه قرار بود ۳۰۰میلیون متر مکعب از سد سیمره به خوزستان داده شود که می توان از آن برای کشت زمستانه بهره برد.

* ۱۱حلقه چاه آب در خوزستان خشک شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان هم گفت: بر اثر خشکسالی ۱۱حلقه چاه در مناطق روستایی استان خشک شده است.

درویشعلی کریمی افزود: مشکل کم آبی از اوایل بهار امسال در استان خود را نشان داد و علاوه بر این چاه ها ، دبی ۱۸حلقه چاه هم به یک سوم کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: این چاه ها در شهرهای اندیمشک، ایذه، دزفول و بهبهان خشک شده است.

کریمی تاکید کرد: وضعیت بحرانی در ارتباط با آب آشامیدنی در خوزستان وجود دارد و برای عبور از این بحران ۲۶۰میلیارد ریال پیشنهاد می شود.

ایرنا/