همراهی با طبیعت هم‌گامی با طبیعت دوستان/اقدام زیست محیطی جدید شهرداری ایذه در جمع‌آوری زباله‌های طبیعت
همراهی با طبیعت هم‌گامی با طبیعت دوستان/اقدام زیست محیطی جدید شهرداری ایذه در جمع‌آوری زباله‌های طبیعت

شهرداری ایذه با انجام برنامه‌های مختلف در ورودی و خروجی های شهر ایذه در ۱۳ فروردین یک حرکت فرهنگی و زیست محیطی جدید انجام داد. به گزارش ایزنا، شاید حرکت‌های امروزی در سطح جوامع با توجه به شرایط جدید خود دچار مشکلات و کاستی‌های فراوانی بوده و از این سو با ایجاد مشکلات همراه بوده […]

شهرداری ایذه با انجام برنامه‌های مختلف در ورودی و خروجی های شهر ایذه در ۱۳ فروردین یک حرکت فرهنگی و زیست محیطی جدید انجام داد.جمع آوری زباله ایذه

به گزارش ایزنا، شاید حرکت‌های امروزی در سطح جوامع با توجه به شرایط جدید خود دچار مشکلات و کاستی‌های فراوانی بوده و از این سو با ایجاد مشکلات همراه بوده و باشد، هر چند که تکنولوژی به عنوان یک حرکت در سطح دنیا توانسته بسیاری از این مشکلات را به حل برساند.
این در حالی است که خود تکنولوژی هم در بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات زیست محیطی و آلودگیان نقش اساسی و اصلی را ایفا کرده است و لی گاها اثرات مخرب استفاده از این دنیای جدید بسیار کمتر از محصولات تولیدی آن بوده است.
زباله‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و هر آنچه که تولید صنایع کارخانه‌ای جدید است به عنوان معضلات و مشکلات اساسی در زندگی انسان‌ها به حساب می آینده که انسان امروزی را در تمام نقاط دنیا با آن دست به گریبان کرده است.
حال با توجه به وضعیت موجود و رسیدگی به امور بهداشتی از اصولی است که باید دید جوامع مختلف چگونه و در چه وضعیتی به آن توجه خواهند کرد، مشکلی که اگر رفتارهای متقابل بین مردم و مسئولان به وجود نیاید می‌تواند گریبان گیر یک جامعه، استان و حتی کشور شود و بیماری‌های پوستی و تأثیر گرفته از میکروب‌های پراکنده در هوا از این قبیل اثرات به حساب می‌آید.
شهرستان ایذه به دلیل وجود در نقطه‌ای خوش آب و هوا در استان خوزستان همواره مورد توجه مسافران و گردشگران بسیار زیادی بوده و از این رو به نسبت حضور این افراد در بخش زیست محیطی نیز دچار تغییرات جبران پذیر و جبران ناپذیر می‌شود.
آلودگی محیط زیست بر اثر این حضور به ویژه در بخش زباله و انباشت آن در طبیعت از مشکلاتی بوده است که در سال‌های اخیر در مناطق مختلف گردشگری به وفور دیده شده و توجه جدی نسبت به آن نشده است.
در دو سال گذشته با شکل گیری گروه‌های دوستدار محیط زیست و قرار گرفتن در کنار انجمن‌های مردم نهاد شهرستان، حرکت‌های نوین و جدیدی پیرامون پاکیزه نگه داشتن و پاکیزه کردن محیط زیست در این شهرستان صورت گرفت و این امر تا حدی پیش رفت که روزانه با فرهنگ سازی های صورت گرفته افرادی به این جمع‌ها اضافه می‌شوند.
جمعی از اهالی ایذه روزهایی از هفته را برای پاکسازی به محیط زیست و اماکن گردشگری این شهرستان قرار داده‌اند و بر این اساس، «انوشیروان بهرامی» شهردار جدید ایذه نیز در زمان سرپرستی خود با معرفی روز پنجشنبه به عنوان «پنجشنبه‌های بدون زباله» حرکتی را در این جریان در بین مجموعه شهرداری از جمله کارمندان و زیر مجموعه‌های خود آغاز کرد که یک حرکت مؤثر و کارآمد برای توجه جدی‌تر به پاکیزه نگه‌داشتن محیط زیست و ایجاد جریان مثبت برای این موضوع بوده است که با ادامه داشتن آن می‌توان به آینده آن امیدوار بود.
با این حال حرکت‌های خودجوش پاک‌سازی طبیعت توسط مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد طبیعت دوست از جمله «انجمن دوست‌داران محیط زیست شهرستان ایذه» گامی محکم برای توجه اساسی به حفظ سلامتی و بهداشت محیط اطراف خود بود.
به پیرو این حرکت‌های صورت گرفته، اقدام تحسین برانگیز شهرداری این شهر برای روز ۱۳ فروردین از روزهای قبل از این روز در سطح شهرستان با نصب بنر برای توجه به پاکیزه نگه‌داشتن محیط زیست در روز طبیعت صورت گرفت.
به پیرو این حرکت، اقدام برای توزیع بروشورهای حاوی پیام‌های زیست محیطی و توزیع کیسه زباله از اقداماتی بود که برای مسافران و گردشگران در ۳ خروجی شهر ایذه بهسمت اهواز، اصفهان و منطقه گردشگری سوسن، گلزار و مرغا انجام شد.

*حرکت‌های محیط‌زیستی شهرداری ادامه‌دار خواهد بود

انوشیروان بهرامی در این‌باره و حرکت فرهنگی انجام شده در گفت‌و‌گو با ایزنا اظهار کرد: این یک حرکت جدید فرهنگی توسط شهرداری در سطح شهرستان بود و به این‌منظور برنامه ویژه‌ای برای جمع‌آوری زباله‌ها در روز ۱۳ فروردین در سطح طبیعت پیش‌بینی شد.
وی افزود: در این حرکت فرهنگی مفید علاوه بر مجموعه شهرداری، انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط‌زیست شهرستان ایذه و گروه کوهنوردی حرکت نیز فعالیت داشته‌اند.
شهردار ایذه ادامه داد: گروه‌های توزیع بروشور و کیسه زباله در روز ۱۳ فروردین با مستقر شدن در نقاط پیش‌بینی شده از جمله ۳ نقطه ورودی و خروجی شهر فعالیت خود را انجام دادند و پس از بازگشت مسافران کیسه‌های تحویل داده شده را برای دفع تحویل گرفتند.
بهرامی با اشاره به حرکت جمعی از فرهنگیان شهرستان در اقدام برای جمع‌آوری زباله در کنار سایر اقشار در روز ۱۲ فروردین گفت: این برنامه با همکاری شهرداری در منطقه گردشگری و تاریخی اشکفت سلمان صورت گرفت و در طی آن محیط این محل پر بازدید شهرستان پاک‌سازی شد.
وی اضافه کرد: این اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها برای پاکیزه نگه داشتن محیط زیست و فضای شهری توسط شهرداری به‌صورت جدی ادامه دار خواهد بود.
بهرامی با تشکر از همکاری مردم با شهرداری در انجام این حرکت‌ها خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود همشهریان از ریختن هر‌گونه زباله در معابر، پیاده‌روها، کانال‌ها و جداول خودداری کرده و شهرداری را در روند پاکیزگی شهر همراهی کنند.

وی در پایان عنوان کرد: پیشرفت‌های شهری در تمام زمینه‌ها با تعامل و همراهی سایر ارگان‌ها و نهادهای هر شهرستانی میسر خواهد شد و از این‌رو شهرداری ایذه با انجام جلسات با تمام ادارات و همراه کردن آن با خود برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و… را در شهر انجام خواهد داد.

انتهای پیام/