جان‌فشانی جهادگونه کارگر پتروشیمی مارون/ بی‌اطلاعی خبرنگاران داخلی و مانور رسانه‌های بیگانه
جان‌فشانی جهادگونه کارگر پتروشیمی مارون/ بی‌اطلاعی خبرنگاران داخلی و مانور رسانه‌های بیگانه

در حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی مارون، یک کارگر با از خودگذشتگی جان صدها نفر را نجات داد، خبری که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی روابط عمومی پتروشیمی‌ مارون از دید رسانه‌های داخلی پنهان نگه داشته شد و سر از رسانه‌های بیگانه درآورد.   به گزارش ایزنا، بارها و بارها در رسانه ها انتقاداتی نسبت به روابط‌عمومی‌های […]

در حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی مارون، یک کارگر با از خودگذشتگی جان صدها نفر را نجات داد، خبری که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی روابط عمومی پتروشیمی‌ مارون از دید رسانه‌های داخلی پنهان نگه داشته شد و سر از رسانه‌های بیگانه درآورد.

 

به گزارش ایزنا، بارها و بارها در رسانه ها انتقاداتی نسبت به روابط‌عمومی‌های شرکت‌های پتروشیمی، انتقاد از عدم ارتباط مناسب با رسانه، بی‌توجهی به رسالت اطلاع‌رسانی و … اما صد افسوس که افاقه‌ای نکرد که نکرد و وعده‌های مکرر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که هر سال تکرار می‌شود برای بهبود رابطه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها، اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

و امروز شاهد انتشار خبری در رسانه‌های بیگانه هستیم که بیش از پیش ضعف روابط عمومی یکی از شرکت‌های پتروشیمی را به اثبات می‌رساند، پتروشیمی مارون، شرکتی که به لحاظ میزان تولید و سود حاصل از فروش تولیدات خود، یکی از ثروتمندترین و قدرترین شرکت‌های پتروشیمی منطقه به شمار می‌رود، اما متأسفانه به دلیل ضعف در روابط عمومی این شرکت و عدم ارتباط این غول بزرگ صنعت با رسانه، فعالیت‌های آن هیچ بازتابی در رسانه‌ها ندارد.

امروز خبری در رسانه‌های بیگانه منتشر شد در مورد ازخودگذشتگی یک کارگر ایذه‌ای به نام «شهرام محمدی»، این کارگر ایثارگر سه روز پیش در پی آتش‌سوزی در یکی از واحدهای این شرکت خود را به دل آتش زد تا دیگران از گزند آسیب مصون بمانند.

این شیرمرد بختیاری از دیار کول‌فرح ایذه خود را به درون آتش انداخت و با بیرون راندن تمام کارگران حاضر و بستن شیر فلکه اصلی، مانع از فاجعه‌ای دردناک و کشته شدن صدها و شاید هزاران نفر از کارکنان این پتروشیمی شد، مردی که اکنون با بیش از ۵۰ درصد سوختگی برای درمان به پایتخت اعزام شده است.

اما چگونه است که این خبر، از چشم و گوش رسانه‌های داخلی پنهان نگاه داشته می‌شود اما سر از رسانه‌های بیگانه در می‌آورد و این سئوالی است که روابط عمومی و مدیران ارشد این شرکت باید پاسخگو باشند که علت عدم اهتمام به مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی به افکار عمومی چیست؟

جانفشانی این کارگر که می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای کشور باشد چرا باید به دلیل سهل‌انگاری روابط‌عمومی‌ها در جامعه انعکاس داده نشود و افکار عمومی از وجود چنین حس جهادگونه‌ای در صنعت و اقتصاد ما بی‌خبر باشند.

مرجع: خبرگزاری فارس/