انتشار کتاب «اسماعیل زنده است» شهید شاخص بسیج اصناف خوزستان
انتشار کتاب «اسماعیل زنده است» شهید شاخص بسیج اصناف خوزستان

کتاب «اسماعیل زنده‌ است» حاوی خاطرات شهید اسماعیل لجم اورک شهید شاخص بسیج اصناف خوزستان در سال ۱۳۹۳ از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.   به گزارش ایزنا، کتاب «اسماعیل زنده است»؛ یادداشت‌ها، نامه‌ها و خاطرات شهید اسماعیل لجم اورک به همت انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی ایذه و سوی دفتر نشر معارف […]

کتاب «اسماعیل زنده‌ است» حاوی خاطرات شهید اسماعیل لجم اورک شهید شاخص بسیج اصناف خوزستان در سال ۱۳۹۳ از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

 

به گزارش ایزنا، کتاب «اسماعیل زنده است»؛ یادداشت‌ها، نامه‌ها و خاطرات شهید اسماعیل لجم اورک به همت انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی ایذه و سوی دفتر نشر معارف منتشر ‌شد.
شهید اسماعیل لجم اورک، فرزند فرهاد، از شهدای ایذه و شهید شاخص بسیج اصناف خوزستان در سال ۱۳۹۳ است. ایشان در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۳۷ دیده به جهان گشود. دوره راهنمایی از مدرسه اخراج و ممنوع التحصیل شد. پدر در کارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول شد، خانواده هم به همراهش به اصفهان رفتند. اسماعیل در ایذه ماند و به کار جوشکاری مشغول شد. سال ۱۳۵۲ به خاطر فعالیتش در گروه المهدی به وسیله ساواک دستگیر می‌شود. تا وقوع انقلاب، چند بار دیگر هم به زندان می‌افتد. با حجت‌الاسلام راشد یزدی که به ایذه تبعید شده بود، همکاری می‌کند و محور فعالیت‌های ایشان در منطقه می‌شود.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه تعاونی ۱۸ را راه اندازی می‌کند و به جوشکاری و تولید تانکر و… می‌پردازد تا سال ۱۳۶۱ که کارگاه را به دوستانش می‌سپارد تا بیشتر بتواند در جبهه باشد. شهید اسماعیل لجم اورک در عملیات محرم، رمضان و خیبر حضور داشت. او ابتدا آر.پی.جی.زن بود و در عملیات خیبر فرمانده گردان شد. روز سوم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود و پیکر مطهرش در جزیره مجنون باقی می‌ماند.

کتاب «اسماعیل زنده است» از ۸ بخش تشکیل شده است: از کودکی پذیرفته شده بود، بگو مرگ بر شاه، باید به فکر آینده باشیم، نظام جنگی اسمال، اسماعیل زنده است، یادداشتها و نامه ها، فریاد یا محمدا (اشعار و نوحه های حماسی) و ضمائم (اسناد و تصاویر).
در بخشی از یادداشت‌های شهید آمده است:

«ارکان اصلی تشکیل دهنده نظام جنگی اسلام: ۱٫ ایمان به غیبت، ۲٫ محور فرماندهی (ولی امر)، ۳٫ اطلاعات و عملیات، ۴٫ نظم (کُم من امور)، ۵٫ نیروی انسانی، ۶٫ حداقل سلاح موجود، ۷٫ استفاده از زمین، ۸٫ دوری از نظام جنگی شرق و غرب و ۹٫ آموزش نظام جنگی اسلام.»
در بخشی از وصیت نامه شهید در این کتاب آمده است: «مطالب برای گفتن زیاد است، آن چیزی که می‌دانم، شما اعم از کوچکتر و بزرگترش را خودتان به خوبی می‌دانید، هدف مشخص است، راه معین و معلوم و راهنما هم ناظر، فایدۀ آن را همه می‌دانید. بن بستی هم در این راه نیست. کافران و ملحدان و غیره که تکلیف آنان روشن است و امّا برای شما مؤمنان، دو نمونه زندگی کردن بیشتر وجود ندارد، و اگر سوّمی هم وجود داشته باشد مطمئن باشید که رگی به کافران دارد. امّا آن دو نمونه که خدمت شما عرض می‌کنم این است. مبارزه کردن در کنار نائب امام زمان(عج) برای آمدن حجت خدا امام عصر(عج) و برقراری عدالت و قانون خدا، تا روزی که به ثمر برسد. و راه دوّم شمشیر زدن در کنار امام عصر(عج) و برقراری حکومت جهانی و زندگی در عدالت خدا. حالا خودتان ببینید کدام راه حاضر و آماده است؟ آیا بدون راه اوّل می‌توانید به راه دوّم برسید؟ آیا بدون راه اوّل می‌توانید در عدالت خدا زندگی بکنید؟ … راه را امام حاضر مشخص کرده است.
اینجانب بر حسب وظیفه فقط می‌توانم بگویم که شرمنده‌ام و به راستی که جای شرمندگی هم دارد. چرا که تاکنون نتوانسته‌ام خدمتی به اسلام بکنم، نبردی بزرگ در پیش است و اسلام همان طوری که چگونه عبادت کردن و چگونه سیاست داشتن و چگونگی زندگی انسان را در تمام ابعاد مشخص کرده است، چگونه جنگیدن و برای چه جنگیدن را هم معین کرده است. برادران! وقتی که تا این اندازه همه چیز برای ما روشن باشد، چرا باز نشستن، چرا باز حرکت نکردن، وقت قیام و حرکت است…»
چاپ اول «اسماعیل زنده است» در ۲۲۸ صفحه، قطع پالتویی با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی ایذه با همکاری دفتر نشر معارف تاکنون کتابهای «جدال دو اسلام: گزیده جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی(ره)» و «من فردی بودم مستضعف» (درباره زندگی شهید عبدالعلی مرادی) را منتشر کرده است و به زودی مجموعه داستان کوتاه «اینجا چراغی روشن است» نیز از این انجمن منتشر می شود.

مرجع: فارس/