«همیشه راهی هست» از ایذه به جشنواره استانی راه یافت
«همیشه راهی هست» از ایذه به جشنواره استانی راه یافت

دبیر هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان عنوان کرد: پس از اعلام نتایج بازبینی هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان، ۱۱ اثر به بخش مسابقه و ویژه این جشنواره راه یافتند. به گزارش ایزنا، علی بنائیان اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان هفتمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی خوزستان، در مهلت تعیین شده برای ارسال طرح و ایده […]

دبیر هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان عنوان کرد: پس از اعلام نتایج بازبینی هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی استان، ۱۱ اثر به بخش مسابقه و ویژه این جشنواره راه یافتند.

به گزارش ایزنا، علی بنائیان اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان هفتمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی خوزستان، در مهلت تعیین شده برای ارسال طرح و ایده آثار، ۶۸ به دبیرخانه ارسال شد که در بخش بازخوانی متون شرکت داده شدند.

وی افزود: پس از اعلام نتایج بازخوانی در ۲۰ تیرماه ۹۴، تعداد ۳۷ اثر به بخش بازبینی معرفی شدند که پس از داوری نهایی آثار ارسالی، نتایج آن توسط هیئت داوران(آرش ساربان، عادل کروشاوی و مهدی درویش) اعلام شد.

دبیر هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان تعداد آثار راه یافته به جشنواره را ۱۰ اثر در بخش مسابقه و یک اثر در بخش ویژه جشنواره عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و در صورت فراهم بودن شرایط، نمایش های انتخابی در مجموع روز اول جشنواره در شهرستان باغملک و روزهای دوم و سوم در اهواز ۴۴ اجرا خواهند داشت.

بنائیان در خصوص مکان اجرای نمایش های جشنواره بیان کرد: سعی شده در تمام نقاط شهرستان باغملک که قابلیت اجرایی داشته باشند گروهها به اجرای نمایش های خود بپردازند و همچنین مکان های تالار آفتاب (اتوبان لشکر، محوطه بیرونی تالار آفتاب)، پارک دولت (جاده ساحلی کیانپارس)، پارک زیتون (زیتون کارمندی- فلکه پارک) و پارک گلها (گلستان – نبش سعدی) برای اجراهای شهرستان اهواز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نمایش های راه یافته به جشنواره اعلام کرد: نمایش های «کمی بازی، کمی زندگی» به نویسندگی و کارگردانی آمنه پورحسینی و «مقصر کیه؟ ما یا اونا!» به نویسندگی و کارگردانی زینت ورزنده پور از خرمشهر، «ورود کودکان ممنوع» به نویندگی و کارگردانی مرتضی امینی پور از آغاجری، «یک سبد عشق مدل ۹۴» به نویسندگی و کارگردانی طاهره سید کریمی از مسجدسلیمان، «آدامس با طعم صندلی» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان، «همیشه راهی هست» به نویسندگی حسین محمدی و کارگردانی رضا زمان زاده از ایذه، «سنگ و پرواز» به نویسندگی و کارگردانی محمد نظری از باغملک و «میراث من» به نویسندگی رضا منصوری و کارگردانی مریم طرفی از سوسنگرد آثار شهرستانی منتخب راه یافته به بخش مسابقه جشنواره هستند.

دبیر هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی خوزستان ادامه داد: «فلسهای سرخ آب» به نویسندگی و کارگردانی وحید فقیهی و «همین حوالی» به نویسندگی مجتبی رستمی فر و کارگردانی رضا نورانی نیز دو نمایشی هستند که از اهواز جواز حضور در بخش مسابقه این جشنواره را به دست آوردند. همچنین نمایش «بارون» به نویسندگی فرهاد زنگنه و کارگردانی مصطفی براتی از باغملک نمایش برگزیده هیئت داوران برای شرکت در بخش ویژه جشنواره است.

– زمان برگزاری جشنواره هفتمین جشنواره تئاتر استانی خیابانی خوزستان از سوم شهریور تا ششم همین ماه خواهد بود که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته افتتاحیه این جشنواره در شهرستان باغملک و اجراها و داوری گروهای نمایشی وهمچنین اختتامیه جشنواره در اهواز برگزار می شود که لازم به ذکر است تالار آفتاب محل در نظر گرفته شده برای اجراهای بخش داوری جشنواره است.

مهر/