با حرف و شعار نمی‌توان شهر ایذه را پیشرفت داد/در دوسال گذشته خدمت مثبتی به شهر نشده است
با حرف و شعار نمی‌توان شهر ایذه را پیشرفت داد/در دوسال گذشته خدمت مثبتی به شهر نشده است

اعضای شورای شهر ایذه بعد از ۸۰ روز تشکیل جلسه داده و به بیان مشکلات پرداختند. به گزارش ایزنا و به نقل از خبرگزاری فارس،  جلسه شورای اسلامی شهر ایذه پس از حدود سه‌ماه در ساختمان این نهاد به صورت رسمی تشکیل شد و هر یک از اعضای منتخب از جمله موافقان و مخالفان ابقای […]

اعضای شورای شهر ایذه بعد از ۸۰ روز تشکیل جلسه داده و به بیان مشکلات پرداختند.
به گزارش ایزنا و به نقل از خبرگزاری فارس،  جلسه شورای اسلامی شهر ایذه پس از حدود سه‌ماه در ساختمان این نهاد به صورت رسمی تشکیل شد و هر یک از اعضای منتخب از جمله موافقان و مخالفان ابقای شهردار در جمع خبرنگاران به سخن پرداختند.
علی اسماعیل‌وندی در این جلسه با اشاره به اینکه حضور دوباره اعضای شورا در جلسات را باید به فال نیک گرفت اظهار کرد: امیدواریم این حضور دوباره موجب قرار گرفتن در یک مسیر برای حل مشکلات شهر و مردم شود.
وی با بیان اینکه مشکلات در همه‌جا وجود دارد افزود: در تمام ادارات شهرستان مشکلات خاص آن اداره وجود دارد و در شهرداری نیز با توجه به‌نبود اعتبارات و امکانات در صورت حضور شهردار دیگر نیز شرایط و روند حل شدن مشکلات به‌همین نحو امروز خواهد بود.
عضو شورای شهر ایذه در پایان خاطرنشان کرد: موقعیت شهردار باید توسط شورا در نظر گرفته شود و در صورتی که مشکلی دیده شود و یا خواسته‌های شخصی در حال غلبه بر خواسته‌های عمومی بود گوشزد شده تا موضع توسط شهرداری رفع شود.
* سخن گفتن با سخن زدن متفاوت است
هومان مرادی در این جلسه با بیان اینکه در کار شورا سه دسته فرد وجود دارد اظهار کرد: منتقد، مخالف و موافق سه گروه موجود در شورا هستند که در جلسات به ارائه نظرات خود می‌پردازند و پس از هر صحبتی داوری در این موضوعات صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه سخن گفتن با سخن زدن متفاوت است افزود: سخن زدن باید مانند سکه زدن موثر و با ارزش باشد و این موضوع دارای جایگاه ارزشمند و با حرمتی است.
عضو شورای شهر ایذه اضافه کرد: در اینکه اعضای شورای شهر به یک دلیل خیر استعفا داده و در کار خود حاضر نشدند شکی نیست اما متد ارائه شده غیر متعارف بوده و اختلاف‌ها به‌دلیل شخصی نبوده است.
مرادی با اشاره به اینکه اختلاف‌های موجود در شورا و شهرداری را نباید به‌سمت مسائل شخصی و حاشیه‌ای سوق داد خاطرنشان کرد: در این راه نباید بستر برداشت‌های اشتباه فراهم شود و انتظار این بوده که شورا و شهرداری نقد شوند.
وی در پایان گفت: حرف‌هایی که گاها گفته می‌شود در اثر فشارهای زیاد روی دوش شهر است و در این بین باید به موقع مشکلات گوشزد شود.
*در دوسال گذشته هیچ اقدام مثبتی برای شهر ایذه صورت نگرفته است
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر ایذه با اشاره به اینکه در مدتی که جلسات شورا تشکیل نشد بحث مسائل شخصی در کار نبوده است اظهار کرد: در پی این عدم حضور مردم متضرر شده‌اند و در طی این دوسال نیز کار مثبتی برای شهروندان صورت نگرفته است.
سلطانعلی سعیدی با اشاره به اینکه مشکلات بین برخی اعضای شورای شهر و شهردار مسائل شخصی نیست و هدف قدم برداشتن برای توسعه شهر است افزود: اگر کار و فعالیت مثبتی صورت می‌گرفت چرا باید شورا با شهردار مخالفت کند.
وی اضافه کرد: هدف از استعفا استیضاح نبوده و این کار برای توجیه عدم توانایی وی در انجام کارها بوده است و دو سال از هنگام شروع به کار شورا در این راستا بحث صورت گرفت که نتیجه‌ای حاصل نشد و با حرف و شعار نیز نمی‌توانیم کار مثبت و پیشرفت حاصل کنیم.

* یوسفعلی سواری صبح امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به اینکه در کار شورا نتوانسته‌ایم رضایت مردم را ایجاد کنیم اظهار کرد: ما باید برای منافع مردم حرکت کنیم و در کار شورایی نتوانستیم به شعارهای خود عمل کرده و به آنچه که قول داده بوده‌، عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات شهرداری بر اثر ندانم کاری‌ها به‌وجود آمده است افزود: این مشکلات به دلیل عدم مشاوره صحیح و حرکات خودسرانه‌ موجب به‌وجود آمدن هرج و مرج شده است.

عضو مستعفی شورای اسلامی شهر ایذه با اشاره به اینکه چهار دوره از وجود شورا در این شهر می‌گذرد خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از گذشت این مدت زمان هنوز مسئولان شهرداری اعتقاد به تفکر شورای شهر ندارند و اگر این تفکر ادامه داشته باشد ماندن شورا نیز اشتباه است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود به اوضاع شهری سر و سامانی داده شود، زیرا وضعیت شهر در حالت مساعدی قرار ندارد و در حال حاضر تنها خواسته ما از شهرداری حفظ نظافت شهر است.

سواری با اشاره به قرار گرفتن امکانات شهرداری در اختیار پیمانکار خدمات شهری خاطرنشان کرد: در این هفته‌ها پس از استعفا، شورا را تعطیل نکردیم زیرا حقوق شهروندان رعایت نمی‌شد و در این راستا به مسئولان متوسل شدیم.

این عضو مستعفی شورای اسلامی شهر ایذه با بیان اینکه نباید منافع مردم در عقاید ما ضایع شود گفت: معتقدیم که وضعیت شهرداری به این راحتی سر و سامان پیدا نمی‌کند، زیرا سیستم کاری شهرداری با مدیریت شهری فاصله دارد و با هماهنگی‌ها باید یک فکر اساسی صورت بگیرد.

–  مجاهد مقصودی، ایمان داودی زیلایی، حسین اسماعیل‌پور، اسماعیل فرهادی و حمید کیانیان دیگر اعضای شورای شهر ایذه بودند که در این جلسه با بیان دیدگاه‌های خود، از مشکلات و کاستی‌های موجود در سطح شهر سخن گفتند.

عمده سخن این اعضای شورای شهر: مشکلات عدم سامان‌دهی زباله‌های شهری و ایجاد فضا و بوی نا‌مطبوع در اثر انباشت زباله، بحران آسفالت، عدم تعامل بین شورا و شهرداری، عدم مثمر بودن فعالیت‌های شهرداری، عدم برگزاری صحیح مناقصات، مسئولیت پاسخ‌گویی به‌مردم بود.

این جلسه در حالی برگزار شد که شش عضو شورای شهر ایذه به‌دلیل عدم هماهنگی با شهردار ۸۰ روز پیش اقدام به کناره‌گیری از کار کرده بودند و با وساطت مسئولان و بزرگان شهر و احترام به آرای مردم به ساختمان شورا بازگشتند.