وزارت راه تامین اعتبار سه پروژه مهم راه روستایی را مصوب کرد
وزارت راه تامین اعتبار سه پروژه مهم راه روستایی را مصوب کرد

معاون راههای روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب تامین اعتبار سه پروژه راه روستایی این استان از سوی معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی خبر داد. به گزارش ایزنا، پوریا دشتی زاده اظهار کرد: این پروژه ها شامل مسیرشکافی مسیر فالح به ممبین ایذه، بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی خسارت […]

معاون راههای روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب تامین اعتبار سه پروژه راه روستایی این استان از سوی معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش ایزنا، پوریا دشتی زاده اظهار کرد: این پروژه ها شامل مسیرشکافی مسیر فالح به ممبین ایذه، بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی خسارت دیده ناشی از سیلاب شهرستان های لالی و اندیکا به طول ۷۰کیلومتر و احداث، بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی استان در سال ۹۴ تا مهر امسال است.
وی اعتبار پیشنهادی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برای این پروژه ها را به ترتیب ۱۵۰ میلیارد ریال، ۸۰میلیارد ریال و ۲۰۰میلیارد ریال اعلام کرد.
دشتی زاده یادآوری کرد: به دنبال سفر اخیر معاون راههای روستایی وزارت راه و شهرسازی به استان خوزستان در هفته گذشته این پروژه ها به تصویب رسید که به منظور ابلاغ اعتبار به وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود.
بارندگی، سیل و توفان اوایل فروردین امسال افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال به جاده های شهرهای شمالی این استان خسارت وارد کرد.
براثر بارندگی، به زیرساخت های جاده ای در شهرهای ایذه، دهدز، مسجدسلیمان، اندیکا، گتوند، دزفول و اندیمشک خسارت وارد شد.
در سیلاب مزبور، جاده های اصلی ایذه به سمت استان چهارمحال وبختیاری، مسجدسلیمان به سمت شهرکرد به ویژه منطقه تاراز و چلو و جاده های فرعی لالی خسارت دید.
بر اثر سیلاب ۴۳۳ کیلومتر راه دسترسی عشایر در این استان خسارت دیده بود.
سید حسین میرشفیع، معاون راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی سوم شهریور امسال از جاده های روستایی خسارت دیده ناشی از سیلاب اوایل امسال در خوزستان، جاده های روستایی موری، شیمبار، بازفت، چلو، کتک للر و امامزاده سادات دیدن کرد.
خوزستان افزون بر ۱۱هزار و ۵۰۰کیلومتر راه روستایی دارد.

ایرنا/