جشنواره بازی‌های بومی محلی استان خوزستان با نام «دا» در ایذه برگزار شد
جشنواره بازی‌های بومی محلی استان خوزستان با نام «دا» در ایذه برگزار شد

جشنواره بازی‌های بومی محلی استان خوزستان با نام «دا» در ایذه برگزار شد

جشنوراه بازی‌های بومی محلی استان خوزستان امشب در شهرستان ایذه به پایان رسید.

به گزارش ایزنا،

جشنواره بازی‌های بومی محلی استان خوزستان با نام «دا» امشب در بخش سوسن این شهرستان به پایان رسید.

در این جشنواره دو تیم از شهرستان ایذه و تیم هایی از شهرستان‌های ایذه، هفتکل، باوی و باغملک حضور داشتند و هر کدام به اجرای برنامه ها و آیین بومی محلی خود پرداختند.

در این جشنواره تعداد زیادی از مردم روستاهای بخش سوسن در روستای لولو، محل برگزاری این جشنواره حضور داشتند.

در قسمت های مختلف این برنامه از هر یک از برگزیدگان با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

جشنواره با اجرای موسیقی توسط کوهیار بختیاری و بهمن حسینی و اجرای برنامه شعر خوانی توسط چند تن از شاعران استانی حاضر در این برنامه همراه بود.

این برنامه تا ساعات پایانی امروز ادامه داشت.

جشنواره بومی محلی «دا» ایذه/بخش سوسن

* بازی های بومی محلی باعث ایجاد همبستگی بیشتر می‌شود

بخشدار سوسن در همایش بازی‌های بومی محلی استان خوزستان، برگزاری این برنامه‌ها را موجب ایجاد یک فضای نشاط‌ آور و همبستگی دانست.

مهرزاد شریفی با اشاره به‌دلیل انتخاب این محل برای برگزاری جشنواره افزود: یکی از دلایل انتخاب این روستا برای برگزاری همایش، چشم‌انداز زیبای طبیعی، مجاورت با باغات و قرار داشتن در کنار رود کارون بوده است که باعث ایجاد نشاط می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام گروه‌های خدماتی از روز گذشته در منطقه حضور پیدا کردند خاطرنشان کرد: با پیشنهاد بخش سوسن برای برگزاری جشنواره، این حرکت مورد استقبال قرار گرفت و با فراهم کردن امکانات اولیه و هماهنگی با ادارات شهرستان، اکیپ‌هایی از دیروز در منطقه حاضر شد.

شریفی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با برپایی چادرهای حمایتی و حضور برای کمک‌های احتمالی در منطقه حاضر شد و در کنار آن نیروی انتظامی، دهیاران بخش، دهیار و شورای روستای لولو، سازمان آب و فاضلاب همکاری زیادی داشته‌اند و این خدمات آنها جای تشکر و قدردانی دارد.

وی در پایان با ابراز رضایت از انجام منظم برنامه‌ها گفت: امیدواریم که چنین جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در شهرستان تداوم داشته باشد تا بتوان فضایی را به‌وجود آورد که مردم در کنار هم باشند و هم اوقات فراغت خود را به بهترین نحو پر کنند.

فارس/