جزییات جذب ۲ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش خوزستان
جزییات جذب ۲ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش خوزستان

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان جزییات به‌کارگیری نزدیک به ۲ هزار نفر نیروی انسانی جدید به‌صورت حق‌التدریس در آموزش و پرورش استان را تبیین کرد. به گزارش ایزنا، سیروس خدادادی اظهار کرد: از مجموع افرادی که به‌صورت حق‌التدریس به‌کار گرفته شدند، هزار و ۴۶۸ نفر در دوره ابتدایی، ۱۵۸نفر […]

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان جزییات به‌کارگیری نزدیک به ۲ هزار نفر نیروی انسانی جدید به‌صورت حق‌التدریس در آموزش و پرورش استان را تبیین کرد.

به گزارش ایزنا، سیروس خدادادی اظهار کرد: از مجموع افرادی که به‌صورت حق‌التدریس به‌کار گرفته شدند، هزار و ۴۶۸ نفر در دوره ابتدایی، ۱۵۸نفر در دوره متوسطه اول، ۸۵ نفر در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش، ۱۳۰ نفر در دوره متوسطه دوم، ۳۰ نفر در بخش تربیت بدنی و ۴۵ نفر نیز در آموزش و پرورش استثنایی به‌کارگیری شدند.

وی با اشاره به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، افزود: این قانون مصوب ۱۷مهر ۸۸ مجلس شورای اسلامی است و بر اساس آن معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی، ساماندهی و به‌صورت پیمانی وارد آموزش و پرورش شدند. بر این اساس در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ تمام افرادی که به‌ شکلی به‌صورت آموزشیار و حق‌التدریس مشغول به کار بودند، به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر فقط تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی باقی مانده است، تصریح کرد: مربیان پیش دبستانی که در آن قانون به آن‌ها اشاره‌ای نشده بود، پس از تلاش‌های زیاد با اضافه‌کردن یک تبصره الحاقی به همان قانون در مجلس، می‌توانند به‌صورت حق‌التدریس به‌کار گرفته شوند .

خدادادی افزود: با ابلاغ بخشنامه و دستور العمل مربوطه طی مدت دو هفته به کلیه پرونده‌های این افراد که بالغ بر ۲ هزار و ۵۵۷ پرونده بود، رسیدگی شد و هزار و ۹۱۵ نفر مورد تأیید قرار گرفت؛ همچنین ۶۴۲ پرونده نیز تأیید نشد. از این پرونده‌ها ۷۲ مورد به ‌علت نداشتن مدرک دانشگاهی و ۳۷۰ پرونده دیگر نیز به علت نقص مدارک مورد تأیید قرار نگرفتند. البته در شورای معاونان آموزش و پرورش تصویب شد که ۳۷۰ پرونده ناقص، مجددا مورد بررسی قرار گیرند تا حقی از کسی ضایع نشود .

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت:: در این طرح افزایش حقوق معلمان از ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۳۰ هزار تومان لحاظ می‌شود که از اول مهرماه اجرا شده است. البته پرداختی ماه اول به صندوق بازنشستگی واریز می‌شود.

مرجع / ایسنا