هفته ای پر باران برای خوزستان پیش بینی می شود
هفته ای پر باران برای خوزستان پیش بینی می شود

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان، با توجه به نقشه های هواشناسی و بارندگی پراکنده که از روز جمعه در این استان آغاز شده هفته ای پرباران را برای استان پیش بینی کرد. به گزارش ایزنا؛ علیرضا غلامپور اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه به تناوب در سطح خوزستان بارش پراکنده وجود دارد و از روز […]

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان، با توجه به نقشه های هواشناسی و بارندگی پراکنده که از روز جمعه در این استان آغاز شده هفته ای پرباران را برای استان پیش بینی کرد.

به گزارش ایزنا؛ علیرضا غلامپور اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه به تناوب در سطح خوزستان بارش پراکنده وجود دارد و از روز سه شنبه و چهارشنبه، موج جدید بارندگی وارد این استان می شود.
وی افزود: در شبانه روز گذشته میزان بارش باران در بستان ۲۸٫۵، شوش ۲۵٫۶، دزفول ۲۰٫۲، مسجدسلیمان ۱۵٫۸، ایذه ۱۳٫۹، گتوند ۹، شوشتر ۸٫۵، اهواز ۷٫۸، حسینیه ۶٫۲، لالی ۵٫۸، رامهرمز ۵٫۷، آبادان ۵٫۶، دهدز ۴٫۵، ماهشهر ۳٫۲، امیدیه ۲٫۷، شادگان یک، و بهبهان ۰٫۸ میلی متر گزارش شده است.
غلامپور ادامه داد:با توجه به نقشه های هواشناسی، عبور امواج ناپایدار ضعیف و همراهی آن با سامانه کم فشار در سطح زمین، موجب وقوع پدیده رگبار، رعد و برق و احتمالا تگرگ به ویژه در نواحی مرتفع شمال و شرق خوزستان می شود.
معاون اداره کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: همچنین با توجه به وجود شاخص های ناپایداری، انتظار وزش باد قابل ملاحظه در این استان پیش بینی می شود.
از ششم تا نهم آبان، بیشتر نقاط خوزستان شاهد بارش باران بودند که بیشترین میزان بارش در ایذه با ۱۰۰٫۹ میلی متر گزارش شد.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آغاجاری با ۳۱ و دهدز با ۱۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده است.
غلامپور پیش بینی کرد که دمای روز شنبه اهواز حداکثر به ۲۵ و فردا یکشنبه حداقل به ۱۷ درجه سانتیگراد برسد.

ایرنا/