ایذه؛ قربانی قطعی‌های مکرر شبکه موبایل و اینترنت‌
ایذه؛ قربانی قطعی‌های مکرر شبکه موبایل و اینترنت‌

قطعی فیبر نوری در رامهرمز باعث اختلال در شبکه موبایل و قطعی اینترنت شهرستان ایذه شده است. به گزارش ایزنا، شاید بارها از طریق این رسانه از مشکلات فراوان در شبکه موبایل و اینترنت شهرستان ایذه گزارش‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی صورت گرفته ولی متأسفانه این مشکلات همواره به‌حال خود پایدار بوده و روز به‌روز به‌دلیل افزایش […]

قطعی فیبر نوری در رامهرمز باعث اختلال در شبکه موبایل و قطعی اینترنت شهرستان ایذه شده است.

مخابرات

به گزارش ایزنا، شاید بارها از طریق این رسانه از مشکلات فراوان در شبکه موبایل و اینترنت شهرستان ایذه گزارش‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی صورت گرفته ولی متأسفانه این مشکلات همواره به‌حال خود پایدار بوده و روز به‌روز به‌دلیل افزایش تعداد افراد استفاده کنندگان از این خدمات مشکلات رو به افزایش است.

با اولین مشکل برای خطوط ارتباطی تلفن در اکثر نقاط استان خوزستان، شهرستان ایذه نیز با مشکلات و قطعی‌های گاهی تا یک‌روزه نیز مواجه شده است.

این در حالی است که رئیس اداره مخابرات شهرستان ایذه در ماه گذشته و اخبار منتشره قبلی از طریق این خبرگزاری درخواست افزودن شبکه ایذه به شبکه تلفن شهرستان مسجدسلیمان برای ارتباط در مواقع ضروری و قطعی را داشته بود ولی ظاهراً این پیگیری‌ها تاکنون پاسخی نگرفته و قطعی چندین ساعته اینترنت و تلفن همراه این شهرستان نشان از آن دارد.

*مشکل در فیبر نوری مسجدسلیمان به هفتکل 

رئیس مرکز مخابرات ایذه در راستای قطعی امروز اینترنت و اختلال در شبکه موبایل این شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: این قطعی به‌دلیل اختلال و بریده شده کابل فیبر نوری در کیلومتر ۱۰ جاده رامهرمز به هفتکل بوده است.

مظفر عالیپور افزود: این مشکل صبح امروز به‌وجود آمد و با تلاش‌های عوامل مخابرات در این نقطه، مشکل در بعد از ظهر به‌صورت کامل رفع شد.

وی با بیان اینکه ایذه برای مواقع قطعی مانند امروز نیازمند یک شبکه کمکی است، خاطرنشان کرد: اتصال شبکه ایذه به مسجدسلیمان تنها راهی است که در مواقع قطعی خط اصلی می‌توان برای عدم برقرای ارتباط داشت.

عالیپور با بیان اینکه این موضوع در استان پیگیری شده و مسئولان شهرستان نیز برای رفع آن در استان پیگیری و همکاری خواهند کرد، تصریح کرد: با توجه به ایجاد تغییرات در مدیریت استان، در جلسه استانی نیز این مشکلات شهرستان مطرح شد و امیدواریم با همکاری‌های مسئولان استانی مشکلات اینترنت و موبایل در شهرستان ایذه به‌طور کامل مرتفع شود.

  • تنها مسیر خطوط شهرهای شرقی استان خوزستان از محور رامهرمز ـ هفتکل ـ باغملک و در نهایت به شهرستان ایذه است که در شرایط مختلف اقلیمی و ضربات به فیبر نوری خطوط تلفن همراه و اینترنت این شهرستان‌ها به‌طور کامل از دسترس خارج شده و مشکلات زیادی برای کاربران و مشترکان به‌وجود می‌آورد.

حال انتظار می‌رود مسئولان مخابرات استان خوزستان با در نظر داشتن این موضوع و قطعی‌های متداول شبکه در شهرستان ایذه، نگاه ویژه‌ای برای رفع آن داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکل در خطوط شهرستان‌های دیگر از جمله شهرهای همجوار، ایذه در هر صورت قربانی این مشکلات نباشد.