لزوم اقداماتی برای رفع کمبودهای زیرساختی ایذه/ تحول زمان می‌خواهد نه سفارش گزینه فامیلی!
لزوم اقداماتی برای رفع کمبودهای زیرساختی ایذه/ تحول زمان می‌خواهد نه سفارش گزینه فامیلی!

با توجه به شرایط پیش آمده و فعالیت سرپرست شهرداری ایذه باید دید شورای شهر به‌دنبال فرصت دادن به وی است یا به دنبال گزینه‌های سفارش شده خواهد بود. به گزارش ایزنا،حدود نیم ماه از فعالیت انوشیروان بهرامی به‌عنوان سرپرست شهرداری ایذه می‌گذرد و وی آن‌گونه که در روز اول اعلام کرده بود، اقدامات خود […]

با توجه به شرایط پیش آمده و فعالیت سرپرست شهرداری ایذه باید دید شورای شهر به‌دنبال فرصت دادن به وی است یا به دنبال گزینه‌های سفارش شده خواهد بود.

به گزارش ایزنا،حدود نیم ماه از فعالیت انوشیروان بهرامی به‌عنوان سرپرست شهرداری ایذه می‌گذرد و وی آن‌گونه که در روز اول اعلام کرده بود، اقدامات خود را روزانه و بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده انجام می‌دهد.

حذف تونل‌های فرسوده فضای سبز در چند نقطه از شهر؛ توجه به مشکل آسفالت و فضای سبز شهری، ارایه راه‌کار برای جذب سرمایه‌گذار و تعمیر پیاده‌روهای شهری از جمله اقدامات روزهای اولیه فعالیت وی در جایگاه جدید بوده است.

با وجود عمده کارهای انجام شده که به نوعی شروع تغییرات اساسی برای توسعه زیرساخت‌های موجود در شهر ایذه و رفع مشکلات آن بوده است، انتظار می‌رود در جهت ساخت مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی و رفاهی که علاوه بر رفع نیازهای شهرستان جزء منابع موثر درآمدی نیز به‌حساب می‌آید، برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام شود.

این موضوع در حالی است که بهرامی در روزهای اخیر از برنامه‌ریزی جهت انجام این امور و حرکت ایذه به‌سمت توسعه بیشتر و با برنامه، سخن گفته تا این امر بتواند زمینه‌ساز بازگشت شهروندان مهاجری باشد که به‌دلیل مشکلات موجود در امکانات شهر ایذه به شهرها و استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند.

سرپرست شهرداری ایذه علاوه بر حضور در محلات جهت بررسی و اقدام برای رفع مشکلات موجود در آنها، از شهروندان تقاضای ارایه پیشنهاد، خواسته‌ها و برنامه‌های مورد نظر را داشته است.

شاید حل کردن مشکل تملک ساختمان وسط پارک بانو را بتوان از اقدامات موثر این روزهای شهرداری ایذه دانست که باعث اعلام رضایت و خشنودی ساکنان اطراف این بوستان شد.

*شهروندان باید از روند خدمات روزانه در شهر با خبر شوند

انوشیروان بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به اجرای روزانه طرح‌های خدماتی و زیرساختی مختلف در سطح شهر اظهار کرد: در پی انجام اقدامات و برنامه‌ریزی جهت افزایش سطح کیفیت خدمات و توسعه اماکن مختلف شهری جلسه‌ای با مسئولان برخی از ادارات شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در راستای مطلع بودن شهرداری از انجام عملیات حفاری برخی ادارات در سطح شهر و انجام هماهنگی با شهرداری در این قبیل موارد، جلسه مشترکی با حضور اداراتی چون برق، گاز، آب و فاضلاب و مخابرات انجام شد.

سرپرست شهرداری ایذه با اشاره به جلسه با رییس اداره برق شهرستان خاطرنشان کرد: در این جلسه به بررسی و ارزیابی وضعیت تیرهای برق و ترانس‌هایی که معمولا در معابر و پیاده‌روهای شهری سد معبر کرده‌اند جهت جمع‌آوری و جانمایی جدید، تصمیمات و راه‌کارهای لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه باید شفاف‌سازی و ارایه گزارش خدمات انجام شده جزء اصول کاری قرار گرفته شود، گفت: تصمیم بر این است تا علاوه بر گزارش‌های هفتگی به رسانه‌ها، عملکرد روزانه شهرداری نیز از طریق فضای مجازی به اطلاع شهروندان رسانده شود و این کار از ابتدای فعالیت سرپرستی جدید در حال انجام شدن است.

بهرامی با اشاره به لایروبی کانال‌های بزرگ سطح شهر، ادامه داد: سنگ فرش خیابان‌ها و ترمیم آن در کنار اصلاح و توسعه فضای سبز شهری از جمله برنامه‌های این‌روزها و روزانه شهرداری در سطح شهر است که تا رفع شدن کامل مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کار و جانمایی لامپ‌های تزیینی در سطح برخی از بلوارها و میادین اضافه کرد: مشکل آسفالت یکی از معضلاتی بوده که در سطح شهر کاملا مشهود است و با پیگیری‌های انجام شده مشکل قیر حل شده و در روزهای آینده باید شاهد آسفالت جدید و لکه‌گیری خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر باشیم.

این روند حرکتی و انجام کار در شهر ایذه در حالی است که برخی از اعضای شورای شهر از معرفی چندین گزینه برای شهردار شدن در ایذه خبر داده‌اند.

در این بین نام گزینه‌هایی به چشم می‌خورد که با وجود عدم داشتن زمینه آشنایی در مدیریت شهری، تنها به نسبت‌های دوستانه و فامیلی در صدد در جهت تحمیل! گام برداشته شده است و حتی سخن از معرفی بیش از ۱۵ نفر به‌عنوان گزینه برای شهردار شدن در ایذه به میان آمده است.

حال باید دید که مسئولان شورای شهر ایذه برای عدم تکرار شدن مسائل گذشته با شهرداری، این‌بار دست به چه اقدامی خواهند زد و آیا نسبت‌های فامیلی در منصب شهرداری جای خواهند داشت یا تخصص سالاری؟!

با توجه به تجربیات گذشته در شهرداری این شهر باید دید این‌بار شورای شهر به انوشیروان بهرامی جهت اجرای کامل برنامه‌های خود زمان کافی را خواهد داد و وی را به‌عنوان شهردار منصوب خواهد کرد و یا برنامه‌های وی نیمه تمام به دست دیگری سپرده خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد با توجه به مشرف بودن سرپرست جدید به مسائل و مشکلات گوناگون در سطح شهر، دادن زمان کافی برای پیش‌برد برنامه‌ها و اهداف تا مدت زمان تعیین شده توسط سرپرست، کاری منطقی به‌حساب آید.

فارس/