آمادگی روستاهای بخش مرکزی ایذه برای پذیرایی از مسافران/با تعامل ادارات می‌توان گردشگری ایذه را توسعه داد
آمادگی روستاهای بخش مرکزی ایذه برای پذیرایی از مسافران/با تعامل ادارات می‌توان گردشگری ایذه را توسعه داد

بخشدار مرکزی ایذه گفت: با همکاری سایر ادارات شهرستان و ارائه امکانات توسط آنها می‌توان به توسعه گردشگری در ایذه کمک کرد.  به گزارش ایزنا، سید رضا حسینی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم هماهنگی ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در بخش مرکزی شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌های گردشگری منطقه اظهار کرد: […]

سید رضا حسینیبخشدار مرکزی ایذه گفت: با همکاری سایر ادارات شهرستان و ارائه امکانات توسط آنها می‌توان به توسعه گردشگری در ایذه کمک کرد.

 به گزارش ایزنا، سید رضا حسینی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم هماهنگی ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در بخش مرکزی شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌های گردشگری منطقه اظهار کرد: تدابیر لازم و خوبی برای استقبال از هموطنان مسافر و مهمان این شهرستان در بخش‌های مختلف اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه وظایف هر یک از دهیاران این بخش که از ظرفیت‌های گردشگری مناسب و مساعدی برخوردارند تبیین شده است، افزود: کشیک‌های مربوط به ایام تعطیلات نوروزی نیز به‌صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به مسافران دارند.

بخشدار مرکزی ایذه با اشاره به برنامه‌های انجام شده در روستاهای زیر مجموعه این بخش برای نوروز ۹۵ خاطرنشان کرد: نظافت معابر عمومی، پاک‌سازی آب‌راه‌ها و جداول آب، رسیدگی به فضاهای سبز و پارک‌ها، آماده‌سازی حسینیه‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته تا‌کنون بوده است.

حسینی با بیان اینکه بخش مرکزی شهرستان آمادگی لازم را برای استقبال و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی را دارد، تصریح کرد: رسیدگی به مبلمان و ساختار عمومی روستاها و اختصاص مکان‌هایی برای اسکان مسافران از جمله برنامه‌های دیگر خدماتی صورت گرفته بوده است.

وی تامین آب شرب و رسیدگی به مخازن ذخیره آب در روستاها را امری مهم برای ارائه بهداشتی آن توصیف کرد و گفت: تامین روشنایی مناطق روستایی، روکشی آسفالت، خط‌کشی جاده، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و… در جاده را از خدمات این بخش بود.

حسینی با بیان اینکه گشت راهداری نیز برای انجام کار آماده است و به‌صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز اقدام به خدمات‌رسانی می‌کند، اضافه کرد: مناطق زیارتی و زیارتی زیر مجموعه بخش مرکزی ایذه با اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات کافی به مسافران در آمادگی کامل قرار گرفته است.

وی با اشاره به کمبود سرویس بهداشتی در برخی از روستاهای گردشگری شهرستان، افزود: با توجه به شاخص‌های مشخص شده، خدماتی از قبیل ساخت سرویس‌های بهداشتی تنها در مناطقی مانند گلزار، شیوند، کولفرح و… که طرح گردشگری در آنها تعریف شده امکان پذیر است.

حسینی ادامه داد: در مناطقی که فاقد طرح گردشگری است، هر گونه ورود جهت احداث این اماکن نیازمند حمایت و همکاری مالک زمین است و ادارات متولی در بخش گردشگری نمی‌توانند ورود کنند.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در بخش گردشگری شهرستان و اقداماتی که می‌توان در این جهت انجام داد عنوان کرد: متاسفانه همکاری ادارات در بخش گردشگری برای توسعه به‌صورت پررنگ مشاهده نمی‌شود و در صورت همکاری همه‌جانبه می‌توان باعث رونق بخشیدن به صنعت گردشگری در شهرستان شد.

حسینی در پایان با اشاره به جاذبه‌های گوناگون ایذه و بخش‌های مختلف آن در مباحث گردشگری گفت: داشتن یک ساختار منظم و برنامه‌ریزی شده در این بخش می‌تواند زمینه‌ساز تحول شهرستان ایذه و ورود گردشگران به آن باشد.

تقدیر از بخشداران

  • در آخر این همایش از دهیاران نمونه شهرستان با اهدای لوح یادبود تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/*