به‌دلیل افزایش جمعیت و حوادث نیاز به فرآورده‌های خونی زیاد است
به‌دلیل افزایش جمعیت و حوادث نیاز به فرآورده‌های خونی زیاد است

رئیس پایگاه انتقال خون ایذه گفت: با توجه به افزایش مصرف خون و فراورده‌های خونی و نیاز به آن به‌دلیل افزایش جمعیت و حوادث مختلف، انتظار می‌رود همشهریان اقدام بیشتری برای اهدای خون انجام دهند. به گزارش ایزنا، پژمان آصفی امروز در گفت‌و‌گو با اشاره به واحدهای مختلف انتقال خون در این شهرستان اظهار کرد: […]

رئیس پایگاه انتقال خون ایذه گفت: با توجه به افزایش مصرف خون و فراورده‌های خونی و نیاز به آن به‌دلیل افزایش جمعیت و حوادث مختلف، انتظار می‌رود همشهریان اقدام بیشتری برای اهدای خون انجام دهند.

به گزارش ایزنا، پژمان آصفی امروز در گفت‌و‌گو با اشاره به واحدهای مختلف انتقال خون در این شهرستان اظهار کرد: این پایگاه هم اکنون در واحدهای مختلف از جمله اهدا کنندگان، آزمایشگاه، فراورده‌گیری و پخش مجهز است.

وی با بیان اینکه این مرکز فعالیت‌های دو شهرستان ایذه و باغملک را انجام می‌دهد افزود: با توجه به اینکه تعدادی از همشهریان برای ادامه روند درمانی خود به مرکز استان مراجعه می‌کنند، در صورت داشتن فراورده مازاد؛ آن‌را به مرکز استان ارسال می‌کنیم تا در اختیار هم استانی‌ها و بیماران نیازمند قرار بگیرد.

رئیس پایگاه انتقال خون ایذه ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف خون و فراورده‌های خونی و نیاز به آن به‌دلیل افزایش جمعیت و حوادث مختلف، انتظار می‌رود همشهریان اقدام بیشتری برای اهدای خون انجام دهند.

آصفی اضافه کرد: همشهریان با مراجعه به این پایگاه و اهدای خون شرایطی را فراهم کنند تا هیچ بیمار نیازمندی به‌علت کمبود در معرض خطر قرار نگیرد.

وی با اشاره به افزایش مراجعات و خون‌دهی نسبت به گذشته خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال میزان مراجعه مردم شهرستان بیش از ۹ درصد و خون‌گیری بیش از ۷ درصد رشد داشته است.

آصفی با بیان اینکه انجام تست‌ها به‌صورت اتوماسیون است تصریح کرد: قبلا آزمایش‌ها توسط شخص، مورد بررسی قرار می‌گرفت ولی اینک تمام تست‌های ویروسی به‌صورت اتوماسیون بوده و خطاها خذف شده‌اند.

وی در پایان با اشاره به کم شدن اهدای خون مردم در مواقع بسیار سرد و گرم سال گفت: با توجه به اینکه نیاز به فراورده‌های خونی و خون در تمام فصول سال است، انتظار می‌رود مردم با برنامه‌ریزی خود در تمام مواقع سال اقدام کنند.

مرجع: فارس/