پایش مایه‌‌کوبی بروسلوز در روستاهای خوزستان
پایش مایه‌‌کوبی بروسلوز در روستاهای خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان از پایش مایه‌ کوبی بروسلوز در روستاهای این استان خبر داد. به گزارش ایزنا، منوچهر ممبینی با اشاره به پایش مایه‌ کوبی بروسلوز در روستاهای استان اظهار کرد: انجام طرح پایش بیماری بروسلوز گاوی در سطح دامداری‌های استان به منظور ردیابی دقیق بیماری در […]

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان از پایش مایه‌ کوبی بروسلوز در روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش ایزنا، منوچهر ممبینی با اشاره به پایش مایه‌ کوبی بروسلوز در روستاهای استان اظهار کرد: انجام طرح پایش بیماری بروسلوز گاوی در سطح دامداری‌های استان به منظور ردیابی دقیق بیماری در سطح گاوداری‌های استان و انجام برنامه‌ریزی جهت کنترل در سطح دامداری‌ها و نیز کاهش احتمالی تب مالت انسانی صورت گرفته است.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی خوزستان با هدف بررسی میزان اثر بخشی واکسیناسیون، اقدام به خونگیری از دام‌ های واکسینه شده می‌‌کند که در این راستا از یک‌هزار رأس دام نمونه خون تهیه شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: با توجه به هزینه بالای واکسن و واکسیناسیون دام، به‌ویژه در مناطق محروم، اداره کل دامپزشکی این طرح را با هدف نظارت بر اجرای بهینه واکسیناسیون دام‌‌ها علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) به اجرا درآورده است.

فارس/