سقوط از ارتفاع توله خرس، برایش مرگ آفرید
سقوط از ارتفاع توله خرس، برایش مرگ آفرید

مدیرکل  اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: سقوط از ارتفاع تنها دلیل مرگ توله خرس قهوه‌ای کشف شده در منطقه تنگ آبی قلعه تل ایذه ، به وسیله کوهنوردان عازم این منطقه بوده است. به گزارش ایزنا، لاهیجان‌زاده مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان در خصوص شایعات مبنی بر سلاخی توله خرس یا شکارچیان […]

مدیرکل  اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: سقوط از ارتفاع تنها دلیل مرگ توله خرس قهوه‌ای کشف شده در منطقه تنگ آبی قلعه تل ایذه ، به وسیله کوهنوردان عازم این منطقه بوده است.

به گزارش ایزنا، لاهیجان‌زاده مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان در خصوص شایعات مبنی بر سلاخی توله خرس یا شکارچیان خرافی شکم آن در منطقه صعب‌العبور تنگ آبی شهر قلعه تل اظهار کرد: پس از اطلاع گروه کوهنوردی عازم در منطقه و بازدید سلطانی رئیس اداره محیط زیست ایذه و کارشناسان این اداره از جسد توله خرس قهوه‌ای مشخص شد که مدت عمر این لاشه به ۲۰ روز می‌رسد و فقط استخوان‌ها و سر توله خرس از کل فیزیک بدنش باقی مانده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی کارشناسان دامپزشکی مشخص شده که شکار شدن و سلاخی آن به منظور استفاده از خواص دارویی و درمانی این حیوان کاملا غلط است چراکه حیوان از لحاظ جسمی به بلوغی نرسیده بوده که بتوان از خاصیت‌های درمانی آن استفاده کرد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکهماموران یگان حفاظت از مردم منطقه در خصوص احتمال شکار شدن این حیوان پرس‌جو کرده‌اند افزود: مردم منطقه اعلام کرده‌اند که حدود یک‌ماه‌ونیم است که هیچ شکارچی در این منطقه تردد نکرده است.

لاهیجان‌زاده در پایان ضمن رد شایعات مبنی بر سلاخی شدن این حیوان یا شکار به وسیله شکارچیان خرافی و استفاده از خواص درمانی آن تاکید کرد: طبق مستندات ، اطلاعات مردم محلی و نظریه کارشناسان دامپزشکی علت مرگ این حیوان سقوط از ارتفاع بوده است.