انتقال آب‌های خوزستان با مفهوم اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد/دولت خود را موظف به اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست بداند
انتقال آب‌های خوزستان با مفهوم اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد/دولت خود را موظف به اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست بداند

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان خوزستان گفت: در سال اقدام و عمل، دولتی که داعیه محیط‌ زیستی دارد به سیاست‌های کلی محیط‌ زیست کشور که توسط رهبر حکیم انقلاب ابلاغ شده است، عمل کند. به گزارش ایزنا، هژیر کیانی اظهار کرد: با وجود گذشت ۶ ماه از ابلاغیه‌ای که نقطه عطفی در محیط […]

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان خوزستان گفت: در سال اقدام و عمل، دولتی که داعیه محیط‌ زیستی دارد به سیاست‌های کلی محیط‌ زیست کشور که توسط رهبر حکیم انقلاب ابلاغ شده است، عمل کند.محیط زیست

به گزارش ایزنا، هژیر کیانی اظهار کرد: با وجود گذشت ۶ ماه از ابلاغیه‌ای که نقطه عطفی در محیط زیست کشور  است، همچنان تخریب‌های محیط‌زیستی دولتی تداوم دارد و جز برخی سخنرانی‌های کلی، در عمل شاهد حرکت یا اقدامی نتیجه‌بخش و برای بهبود وضعیت مسائل مهم محیط‌ زیست در استان خوزستان نبوده‌ایم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم ابلاغیه سیاست‌های کلی محیط زیست در قالب یک دوره آموزشی ضمن خدمت برای تمامی وزرا، استانداران، مدیران کل و مدیران تحت امرشان اجرا شود تا برنامه‌ها و اهداف محیط‌ زیست کشور را به نحو مطلوب سرلوحه اهداف سازمانی خود قرار دهند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد: با استناد به اصل چهارم این ابلاغیه به شکل آشکار شاهد بی‌توجهی دولت در استان خوزستان هستیم که نمونه عینی آن انتقال آب سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان است و این رفتار دولت با این اصل از ابلاغیه هم‌خوانی ندارد و حتی در تخلفی آشکار موضوع اقتصاد مقاومتی را در این استان تحت شعاع خود قرار داده است.

کیانی گفت: اگر روزی رهبر انقلاب برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دستور صادر کرده‌اند، امروز عده‌ای با انتقال آب‌های خوزستان در چهار محال و بختیاری کمر به تضعیف این طرح بسته‌اند که با مفهوم اقتصاد مقاومتی سنخیتی ندارد و انتظار می‌رود دولت و دستگاه قضایی کشور  به روند رو به تضعیف زندگی بیش از ۲۰۰ هزار کشاورز و نیز امنیت روانی بیش از ۴ میلیون نفر مردم خوزستان توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم در سال اقدام و عمل شاهد اجرایی شدن سیاست‌های کلی محیط‌زیست کشور باشیم و بر این باوریم که اقتصاد مقاومتی بر پایه یک محیط‌ زیست سالم پایداری و اثر بخشی خود را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/