طول مسیر ارتباطی روستایی ایذه به مسجد سلیمان ۴۵ کیلومتر کمتر می شود
طول مسیر ارتباطی روستایی ایذه به مسجد سلیمان ۴۵ کیلومتر کمتر می شود

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:با بهره برداری از پل شور باریک ایذه، فاصله مسیر ارتباطی روستایی ایذه به مسجد سلیمان حدود ۴۵ کیلومتر کمتر می شود. به گزارش ایزنا؛ پوریا دشتی زاده اظهار کرد: این پل با دهانه ۲۵ متر با اعتبار ۹ میلیارد ریال در دست اجراست که ارتباط […]

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:با بهره برداری از پل شور باریک ایذه، فاصله مسیر ارتباطی روستایی ایذه به مسجد سلیمان حدود ۴۵ کیلومتر کمتر می شود.

به گزارش ایزنا؛ پوریا دشتی زاده اظهار کرد: این پل با دهانه ۲۵ متر با اعتبار ۹ میلیارد ریال در دست اجراست که ارتباط روستاهای آبله، موردغفار و شورباریک و دیگر روستاهای اطراف را یه یکدیگر متصل می کند.
وی با بیان آغاز عملیات اجرایی طرح از ۲۲ مرداد امسال، افزود:کوله های پل در دست اجراست و بخش زیرسازی سازه نیز امسال تکمیل شده و بر اساس برنامه، این پل تا پایان سال جاری بهره برداری می شود.
دشتی زاده ادامه داد:این پل از نوع فلزی – بتنی (تیر فلزی و دال بتنی) بوده و در ۲۲کیلومتری ایذه در دست ساخت است.
معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان فاصله مسیر ارتباطی روستایی ایذه با مسجد سلیمان را یکصد کیلومتر عنوان کرد و گفت:با اتمام ساخت پل، این فاصله به ۵۵ کیلومتر کاهش می یابد.
وی یادآوری کرد: مسیر سخت گذر و از نوع کوهستانی بوده و این امر کار را کمی سخت و دشوار کرده است.
دشتی زاده اضافه کرد: اتمام پل به سه میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد که با این کار ارتباط روستاییان و تردد عشایر منطقه آسان می شود.
وی اضافه کرد:در مجموع با احداث این پل ارتباط ۱۲روستای منطقه با دو هزار نفر جمعیت با راه های اصلی برقرار می شود.
شور باریک در بخش هلایجان ایذه قرار دارد و هدف از اجرای پروژه ارتباط بین روستاهای هلایجان و شور باریک است.
این پل در جنوب غربی ایذه احداث می شود که منطقه ای بکر از نظر کشاورزی و عشایری است.
این پل نقش مهمی در ارتباط استان خوزستان با استان های کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری دارد.
به گفته مشاور طرح، احداث پل ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
طول پل ۴۱۳ متر بوده و با طراحی خاصی اجرا می شود.
این منطقه سیلاب خیز بوده و در فصل بارش و زمستان متحمل خسارات بسیاری ناشی از باران و سیلاب می شود پل متناسب با این شرایط و برای جلوگیری از اختلال در مسیر آمد و شد وسایط نقلیه و مردم طراحی خاصی دارد.

ایرنا/