راه‌اندازی «سی.تی.اسکن» جدید بیمارستان شهدای ایذه در هفته سلامت
راه‌اندازی «سی.تی.اسکن» جدید بیمارستان شهدای ایذه در هفته سلامت

رئیس مرکز بهداشت ایذه گفت: دستگاه «سی.تی.اسکن» جدید شهرستان به‌مناسبت هفته سلامت به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش ایزنا، امرالله مردانی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال به نام دیابت و مبارزه با آن نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: به‌مناسبت این روز ویژه برنامه‌های مختلفی در […]

رئیس مرکز بهداشت ایذه گفت: دستگاه «سی.تی.اسکن» جدید شهرستان به‌مناسبت هفته سلامت به بهره‌برداری خواهد رسید.سی تی اسکن

به گزارش ایزنا، امرالله مردانی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال به نام دیابت و مبارزه با آن نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: به‌مناسبت این روز ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح استان و شهرستان برگزار خواهد شد و آغاز این برنامه‌ها در ایذه با نواختن زنگ سلامت در یکی از مدارس بود.

وی با بیان اینکه توزیع سیب به عنوان نماد سلامت یکی از برنامه‌هایی است که امسال در شهرستان برگزار می‌شود، افزود: عیادت کردن از بیماران به‌ویژه بیماران دیابتی، راه‌اندازی ایستگاه سنجش سلامت روز جمعه در مصلی و در طول هفته در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در ارائه خدمات به شهروندان و دانشجویان خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایذه با اشاره به راه‌اندازی مرکز طب کار در این شهرستان خاطرنشان کرد: این مرکز قبلاً در شرایط غیر استاندارد وجود داشت ولی با برنامه‌ریزی و توجه بیشتر به‌صورت استاندارد و مجهز در خدمت ادارات و شهروندان خواهد بود.

مردانی گفت: این مرکز برای انجام معاینات بدو استخدام و انجام برنامه دوره‌ای سنجش سلامت کارمندان شهرستان فعالیت خواهد کرد و بر اساس بخشنامه اداره کار اینک ادارات ملزم به انجام آزمایشات مربوطه و بررسی سلامت کارمندان خود خواهند بود.

وی با بیان اینکه این مرکز در مرکز شماره یک پارک جنگل است، تصریح کرد: تجهیز کردن آزمایشگاه پارک جنگل و راه‌اندازی کلینیک تخصصی دیابت در این شهرستان از جمله برنامه‌های مهم هفته سلامت در ایذه است.

مردانی اضافه کرد: برگزاری جشنواره غذای سالم برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌هاست و بر این اساس دانش‌آموزان با پخت غذای بخارپز، آب‌پز و استفاده از سبزیجات تازه در ترویج استفاده از غذای بدون چربی و مضر اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه رسانه‌های تصویری در سطح دانشگاه‌های شهرستان ادامه داد: در این نمایشگاه خدماتی مانند توزیع کتابچه‌های سلامت و آموزشی، پوستر، پخش فیلم‌های آموزشی، تست قند خون، فشارسنجی و… انجام خواهد شد.

مردانی اضافه کرد: در این هفته به‌دلیل فعالیت‌های مستمر برخی افراد در حوزه سلامت مراسم تجلیلی از آنها برگزار می‌شود و همچنین با حضور در پایگاه‌های بسیج، هلال احمر و ادارات نسبت به توزیع بسته‌های آموزشی بهداشتی اقدام خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت ایذه با اشاره به افتتاح چند پروژه در سطح شهرستان گفت: افتتاح کلینیک دندانپزشکی در روستای ترشک بخش سوسن از اقداماتی است که می‌تواند برای بیماران آن منطقه و کم کردن مسافت تا ایذه موثر واقع شود.

مردانی اضافه کرد: تشکیل جلسه شورای اداری با موضوع سلامت، نصب بنرهای شعار سلامتی سال، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در مدارس، افتتاح دو مرکز سلامت شهری، سخنرانی در نماز جمعه و برگزاری همایش پیاده‌روی از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که در طول روزهای هفته سلامت در شهرستان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مجدد دستگاه «سی.تی.اسکن» بیمارستان شهدای ایذه یکی از مهم‌ترین اتفاقات هفته سلامت در ایذه است، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های مستمر رئیس شبکه بهداشت شهرستان این دستگاه که یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های «سی.تی.اسکن» است، خریداری شد و این هفته برای خدمات‌رسانی به بیماران و مردم شهرستان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/فارس*