حفاری یک تونل مسیر ایذه تا سد کارون ۳ آغاز شد
حفاری یک تونل مسیر ایذه تا سد کارون ۳ آغاز شد

عملیات اجرایی حفاری تونل محور ایذه تا سد کارون ۳ ، شنبه با پیام استاندار خوزستان آغاز شد. به گزارش ایزنا، استاندار خوزستان روز شنبه در بازدید از مسیر سه راهی غیزانیه- هفتکل- ایذه به سد کارون ۴، روند اجرای این پروژه بررسی کرد. در پایان این بازدید عملیات شروع حفاری تونل (انفجار کوه) مربوط […]

عملیات اجرایی حفاری تونل محور ایذه تا سد کارون ۳ ، شنبه با پیام استاندار خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایزنا، استاندار خوزستان روز شنبه در بازدید از مسیر سه راهی غیزانیه- هفتکل- ایذه به سد کارون ۴، روند اجرای این پروژه بررسی کرد.
در پایان این بازدید عملیات شروع حفاری تونل (انفجار کوه) مربوط به احداث مسیر اصلی محور ایذه تا سد کارون ۳ به طول ۲۵ کیلومتر با پیام استاندار از طریق بی سیم آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در گفت وگو با ایرنا در این باره اظهار کرد: مسیر سه راهی غیزانیه- هفتکل- ایذه تا تونل کارون ۴ به طول ۲۰۵ کیلومتر است. این مسیر شامل ۱۶ پروژه با اعتبار ۲۱۳ میلیارد تومان در دست اجراست.
منوچهر رحمانی افزود: پنج پروژه لکه گیری و آسفالت در این مسیر به طول ۹۳٫۵ کیلومتر و با اعتبار ۲۴۶ میلیارد ریال اجرا شده یا در دست اجراست.
وی با اشاره به اجرای باند سبقت دهدز- کارون ۴ به طول ۲۲٫۵ کیلومتر و به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اضافه کرد: تقاطع ناشلیل شامل یک دهانه هشت متری به مبلغ ۵٫۲میلیارد ریال ۳۰ درصد پیشرفت دارد.
رحمانی اظهار کرد: واریانت جدید ایذه (اژگیل) به طول ۲۰ کیلومتر به مبلغ یک هزار و ۱۰۰میلیارد ریال نیز با پیشرفت فیزیکی شش درصد در حال اجراست.
وی از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه پل هلایجان شامل دو دهانه ۸۰ و ۱۰ متری به مبلغ ۱۷٫۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت: باند دوم مسیر باغملک- قلعه تل به طول ۱۶ کیلومتر به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال ساخت است.
به گفته وی، باند دوم بخشی از جاده منتهی به سه راهی نمره یک به طول ۱۱ کیلومتر به مبلغ ۶۹٫۵ میلیارد ریال نیز در حال اجراست که ۲۲ درصد پیشرفت دارد.
با توجه به حادثه خیز بودن مسیر ایذه- دهدز، طرح احداث تونل این مسیر در سال ۹۰ در دستورکار قرار گرفت.
احداث این تونل ضمن کاهش خطرات این مسیر، محور ۲۵ کیلومتری ایذه-دهدز را به ۱۲ کیلومتر کاهش می دهد.

ایرنا/