از غبار آبادان تا لطافت بهاری هوای ایذه/آیا سال ۹۵ با نفسی خسته می‌آید؟
از غبار آبادان تا لطافت بهاری هوای ایذه/آیا سال ۹۵ با نفسی خسته می‌آید؟

با وجود ورود پدیده گرد و خاک از دو روز گذشته به خوزستان؛ هوای این استان تحت تاثیر بارندگی روز قبل از ورود خاک قرار دارد. به گزارش ایزنا، با وجود عدم بارش بیش از دو ماه در سطح نواحی مختلف استان خوزستان، در روزهای گذشته یک سامانه بارشی نسبتا پر فشار این استان را […]

بارانبا وجود ورود پدیده گرد و خاک از دو روز گذشته به خوزستان؛ هوای این استان تحت تاثیر بارندگی روز قبل از ورود خاک قرار دارد.

به گزارش ایزنا، با وجود عدم بارش بیش از دو ماه در سطح نواحی مختلف استان خوزستان، در روزهای گذشته یک سامانه بارشی نسبتا پر فشار این استان را تحت نفوذ و تاثیر خود قرار داد و باعث ریزش نعمت الهی در منطقه شد.

با اینکه این بارش نعمت توانست طبیعت و بهار این استان را زنده نگه دارد ولی ورود موج جدید گرد و خاک باعث شد تا تمام این بارندگی‌ها تحت تاثیر قرار گیرد و سامانه پس از بارندگی پر طراوت و شاداب کننده، خاک سینه خراش و نفس‌گیر باشد.

در طی این دو روز، افزایش غلظت گرد و خاک در سطح استان باعث شد که بارش‌ها به کلی از یاد برود و مردم برای مقابله با اثرات آن به تکاپو بیفتند، این در حالی بود که غلظت این پدیده در شهرهایی مانند اهواز، آبادان، خرمشهر و برخی دیگر از شهرهای جنوبی استان به ۱۵ برابر استاندارد جهانی برسد.

این شرایط و غلظت در نیمه شمالی استان کمی متفاوت‌تر به نظر رسیده و غلظت گرد و غبار کمتر مشاهده شد، ولی پدیده ابری بودن با در هم آمیختگی خاک‌ها حس خوشایند یک روز بارانی را از منطقه ربود، هر چند که ریزش رحمت الهی باعث خوشحالی همه مردم شد.

ایجاد طراوت بهاری در کنار کاهش چند درجه‌ای دمای هوا در سطح استان به‌ویژه شهرهای شمالی آن تداعی کننده زمستانی جدید در پس بهمن و اسفند از دست رفت و گرم شد و وزش بادهای سرد باعث ایجاد شور جدید شد.

این روزها شرایط هوایی در استان خوزستان از شمال تا جنوب آن کمی متفاوت است، آبادان و خرمشهر در گرمای بهاری و ایذه و دیگر شهرهای شرقی و شمالی استان با نسیم خنک بهاری تداعی کننده و معرف چند اقلیمی بودن خوزستان در فصول مختلف سال است.

این در حالی است که نقشه‌ها و سایت‌های هواشناسی برای روز شنبه در سطح استان پیش‌بینی بارندگی را دارند و باید دید که این بارندگی‌ها می‌تواند به‌صورت پرفشار باشد تا که سال ۹۵ در لطافت و پاکی هوا آغاز شود و یا ۹۵ نیز نا‌خوش و با سینه خفه کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/