سهم صفر درصدی شهرستان ایذه در دومین آزمون متمرکز امسال
سهم صفر درصدی شهرستان ایذه در دومین آزمون متمرکز امسال

وجود منابع عظیم برق‌آبی، سهم شهرستان ایذه در دومین آزمون متمرکز سال ۹۴ دستگاه‌های اجرایی دولت صفر درصد است. به گزار ش ایزنا، مطالعه و مشاهده دفترچه دومین آزمون استخدامی متمرکز دولت که در ۲۰ دی‌ماه جاری در سایت رسمی سازمان سنجش درج شد نشان از آن دارد که هیچ سهمی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار […]

وجود منابع عظیم برق‌آبی، سهم شهرستان ایذه در دومین آزمون متمرکز سال ۹۴ دستگاه‌های اجرایی دولت صفر درصد است.

استخدام و همکاری

به گزار ش ایزنا، مطالعه و مشاهده دفترچه دومین آزمون استخدامی متمرکز دولت که در ۲۰ دی‌ماه جاری در سایت رسمی سازمان سنجش درج شد نشان از آن دارد که هیچ سهمی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار ایذه‌ای دیده نشده است.

این روند در حالی اتفاق افتاده که همواره شاهد عدم اختصاص سهم جوانان با استعداد و متخصص ایذه‌ای در این آزمون بوده و همچنان پروژه‌های بزرگی چون سد و نیروگاه کارون ۳ و ۴ را در این شهرستان شاهد هستیم.

متاسفانه در سهم‌بندی اندک استان خوزستان هیچ اشاره‌ای به ایذه نشده و در هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی، سهمیه‌ای برای جذب جوانان این خطه دیده نشده است.

با وجود اینکه افراد متخصص و بیکار ایذه‌ای در رشته‌هایی چون برق، مکانیک و آب در شهرستان ایذه قابل توجه‌ هستند اما سال‌هاست که فرصت‌های استخدامی اختصاص یافته به این شهرستان سهم اندکی و بعضا صفر درصدی را دارد و بیشتر سهم نیروی متخصص شرکت‌های بهره‌بردار را نیروهای غیربومی تشکیل داده است.

این موضوع سال‌هاست که مردم این منطقه را از حداقل مواهب این منبع اقتصادی و درآمدزای دولتی در منطقه بی‌نصیب کرده است.

اگر چه این سهم اندک دردی از خیل عظیم نیروی بیکار شهرستان دوا نمی‌کند اما در راستای اهداف عدالت‌محوری دولت می‌تواند امیدبخش باشد و بر این باوریم تنها راهکار نجات این شهرستان و برون رفت از وضع موجود، انتقال آب به دشت ایذه است تا مشکل بیکاری به شکل قابل توجهی کاهش یافته و جهشی کم‌نظیر در توسعه منطقه را شاهد باشیم.

  1. هژیر کیانی/