برگزاری نشست تشکل های تخصصی منابع طبیعی کشور
برگزاری نشست تشکل های تخصصی منابع طبیعی کشور

  دبیر دوستداران محیط زیست ایذه گفت: نشست هماهنگی تشکل های تخصصی منابع طبیعی کشور با حضور نماینده ای از ایذه و خوزستان برگزار می شود. به گزارش ایزنا، نشست سراسری هماهنگی تشکل های تخصصی منابع طبیعی کشور فردا پنجشنبه در سالن شهید مطیعی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار می شود. این نشست […]

 

دبیر دوستداران محیط زیست ایذه گفت: نشست هماهنگی تشکل های تخصصی منابع طبیعی کشور با حضور نماینده ای از ایذه و خوزستان برگزار می شود.

شیوند-پائیز 94 (1)

به گزارش ایزنا، نشست سراسری هماهنگی تشکل های تخصصی منابع طبیعی کشور فردا پنجشنبه در سالن شهید مطیعی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار می شود. این نشست با هدف هم اندیشی پیرامون ساز و کار مشارکت سازمان های مردم نهاد و همچنین کارگاه آموزشی توانمند سازی اعضای دبیرخانه برگزار خواهد شد.

هژیر کیانی در این راستا در گفت و گو با ایزنا اظها در این نشست هم اندیشی یک روزه مسئله جنگل های زاگرس را به شکل ویژه به بحث خواهیم گذاشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان خوزستان بیش از نیم میلیون هکتار بلوط با آسیب های جدی مواجه هستند ضرورت توجه جدی دولت به این استان بیش از پیش می طلبد تا حداقل با حفظ جنگل های موجود از دامنه ی آثار زیانبار ریزگردها کاسته شود. دبیر انجمن دوستداران محیط زیست ایذه ادامه داد: بدون شک این صیانت بدون مشارکت مردم و جوامع محلی پایدار نخواهد بود و رویکرد دولت و سازمان جنگل ها در جلب مشارکت بیشتر مردم در صورتی که با نظارت مداوم، کارشناسانه و نیز آموزش جوامع محلی صورت گیرد در راستای توسعه ی پایدار گام موثری برداشته ایم.

کیانی با انتقاد از عدم دعوت نهادهای مردمی و شرکت های تعاونی جنگل و مرتع از طرف این سازمان برای مشارکت در پروژه های نهال کاری خوزستان گفت: پروژه نهال کاری شرق اهواز آغاز شده است می توانست با مشارکت بیش از ۵۰ شرکت تعاونی جنگل و مرتع صورت گیرد که عملا اینگونه نیست و امیدواریم مسئولین سازمان جنگل ها برای رفع انحصار گری و نیز توانمند سازی شرکت های تعاونی جنگل و مرتع استان توجه جدی داشته باشند.

وی در پایان با پیشنهاد الزام بخش از در آمدهای شرکت های مجری این گونه پروژه ها یاد آور شد: اگر این پروژه ها با مشارکت شرکت های تعاونی صورت گیرد با این الزام می توان یک گام بلند و فراگیر در بعد فرهنگ سازی برداشت.

انتهای پیام/