نانوایی ها بزرگترین صنعت ایذه و باغملک/سدسازی در منطقه ضررهای زیادی در پی داشت/خوزستان سهمی در مدیریت کشور ندارد
نانوایی ها بزرگترین صنعت ایذه و باغملک/سدسازی در منطقه ضررهای زیادی در پی داشت/خوزستان سهمی در مدیریت کشور ندارد

منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایذه و باغملک هیچ صنایع وجود ندارد و بزرگترین صنعت موجود نانوایی ها هستند. به گزارش ایزنا، هدایت الله خادمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرهای ایذه و باغملک مردمی محروم با جوانانی بیکار را بدون زیرساخت های رفاهی، فرهنگی و اجتماعی […]

منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایذه و باغملک هیچ صنایع وجود ندارد و بزرگترین صنعت موجود نانوایی ها هستند.هدایت الله خادمی

به گزارش ایزنا، هدایت الله خادمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرهای ایذه و باغملک مردمی محروم با جوانانی بیکار را بدون زیرساخت های رفاهی، فرهنگی و اجتماعی هستند. داشته های خود را در کنار نداشتن توسعه از دست دادیم و متأسفانه مردم دامداری، دامپروری و همچنین کشاورزی خود را تا حد بسیاری از دست داده اند و با وجود داشتن دو سد در منطقه خود از مشکل آب کشاورزی رنج می برند.

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور اعلام کردم که دو سد در منطقه ساخته شده ولی مدیریت سد کارون ۴ با وجود اینکه در خاک استان است را به استانی دیگر و سد کارون سه هم به جز آسیب چیز دیگری برای منطقه نداشت.

خادمی ادامه داد: سد کارون سه زمین های کشاورزی مردم را نابود کرده و روستاها را به زیر آب برد و برای احیای کشاورزی تقاضای انتقال آب سد کارون به شهرهای باغملک و ایذه را داشتم.

وی بیان کرد: کلا استان خوزستان سهمی در مدیریت کشور ندارد و در دولت های قبل و فعلی جایگاهی نداشته اند و همین عامل هم باعث شده تا همه استان توسعه پیدا کنند ولی خوزستانی که بخش عظیمی از انرژی کشور را تأمین می کند نه تنها پیشرفت نمی کند بلکه دچار مشکلات بسیاری هم می شود.

منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ریاست کمیسیون بودجه و برنامه مجلس هم جلسه ای داشتیم که چرا شهرستان ایذه و باغملک نباید از دو درصد نفت سهمی داشته باشند که در جواب اعلام کرد منابع آنقدر کم است که به سمت شهرهایی با مسئولان پیگیر می رود.

خادمی عنوان کرد: در منطقه ما نفت هم داریم ولی مشکلات بیداد می کند. در این سه دهه نه تنها توسعه ای نداشتیم بلکه داشته هایمان را هم از دست داده ایم. متأسفانه با از دست ددن داده هایمان مردم مهاجرت کردند و شهرها به روستا تبدیل شده اند.

وی یادآور شد: در ایذه و باغملک هیچ صنایع وجود ندارد و بزرگترین نعت موجود نانوایی ها هستند. ایذه با اینکه خطوط لوله نفت دارد ولی مدیریت این خطوط با استان اصفهان است و فقط وقتی نشتی پیدا شود همه در منطقه حضور پیدا می کنند.

منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که یک دستگاه مینی بوس در شهر ایذه تصادف کرد و عده ای جان باختند چون بیمارستان ایذه ظرفیتی که باید را نداشت، مردم از یخچال های خانه خود برای اجساد یخ می آوردند.

وی تأکید کرد: برای مقابله با گرد و غبار و یا انتقال ندادن آب کارون نه تنها هیچ کدام از نمایندگان بلکه هیچ مسئولی کاری انجام نداد. متأُسفانه در خوزستان هنوز نگاه های بخشی وجود دارد و قومیت گرایی باعث مرگ شایسته سالاری شده و این همراهی نکردن برای استان پیشرفتی به ارمغان نمی آورد.

خادمی با تأکید بر اینکه وقتی می توانیم تأثیرگذار باشیم که هیچ چیز را برای خودمان نخواهیم، گفت: چطور با برنامه ریزی آب را برای کرمان می برند ولی ایذه در کنار دو سد باید مشکل آب کشاورزی داشته باشد این یعنی هیچ خوزستانی وفادار به منطقه نیست و برای خودشان تلاش نمی کنند.

خادمی تصریح کرد: استان خوزستان وضعیت مانند هر سال دریغ از پارسال را پیدا کرده و روز به روز وضعیتی بدتر پیدا می کند. متأسفانه ۱۰ شهر خوزستان از جمله ایذه، باغملک، هندیجان، لالی و مسجدسلیمان جزو محرومترین شهرهای ایران هستند.

وی در ارتباط با انتخاب استاندار خوزستان گفت: باید به این نتیجه برسیم که هیچ قومی بر دیگری برتری ندارد آن وقت شاهد پیشرفت در استان خواهیم بود. خوزستان استانداری در حد رئیس جمهور می خواهد چرا که این استان برابر با چند استن است و به کل ایران ارتباط دارد. باید استانداری را برای خوزستان بیاورندکه جناحی کار نکند و برای خدمت به مردم حضور پیدا کند.

منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از بعد از انقلاب تا به حال اکثر استانداران خوزستان غیر بومی بودند و برای همین نیز هیچ اتفاقی نیفتاد هرچند که استانداران بومی هم داشتیم که در زمان آنها نیز چندان اتفاق خاصی نیفتاد. این استان به یک استاندار قوی نیاز دارد که فقط برای یک گروه و حزب شعار ندهد و اگر خوزستانی باشد حتما استقبال می کنیم و اگر غیربومی لایق تر باشد هم ایرادی ندارد چون ملاک شایسته سالاری است.

انتهای پیام/مهر*