پیگیری ساخت پتروشیمی در ایذه با همکاری نماینده منتخب/قطعی شدن ورود آب دریاچه سد کارون ۳ به ایذه و احداث سد کارون ۲
پیگیری ساخت پتروشیمی در ایذه با همکاری نماینده منتخب/قطعی شدن ورود آب دریاچه سد کارون ۳ به ایذه و احداث سد کارون ۲

فرماندار ایذه از پیگیری ساخت پتروشیمی با همکاری نماینده منتخب، قطعی شدن ورود آب دریاچه سد کارون ۳ به ایذه و احداث سد کارون ۲ در این شهرستان خبر داد. به گزارش ایزنا، آقاجان علیخانی‌پور ظهر امروز در همایش روز جوان که با حضور جمعی از جوانان ورزشکار، هنرمند، دانشگاهی و اهل رسانه شهرستان در […]

فرماندار ایذه از پیگیری ساخت پتروشیمی با همکاری نماینده منتخب، قطعی شدن ورود آب دریاچه سد کارون ۳ به ایذه و احداث سد کارون ۲ در این شهرستان خبر داد. آقاجان علیخانی

به گزارش ایزنا، آقاجان علیخانی‌پور ظهر امروز در همایش روز جوان که با حضور جمعی از جوانان ورزشکار، هنرمند، دانشگاهی و اهل رسانه شهرستان در سالن نشست‌های فرمانداری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن این روز و جشن‌های ماه شعبان اظهار کرد: اگر امروز در کشور شاهد شکوفایی هستیم به دلیل حضور و تلاش‌های جوانان بوده و این شادابی جوانی باعث شادابی ذهن و روح برای انجام موثر کار‌ها شده است.

وی با بیان اینکه سرنوشت آینده و جامعه به جوانان و اقدامات آن‌ها بستگی دارد افزود: امروز تمام افتخارات بین المللی و موفقیت‌هایی که در صحنه‌های گوناگون رقم می‌خورد توسط این جوانان بوده است.

فرماندار ایذه با اشاره به بیکاری شدید در بین جوانان این شهرستان خاطرنشان کرد: اولین نیاز یک جوان برای آینده خود داشتن یک شغل مطمئن و تضمین کننده آینده است، پس باید با برنامه‌ریزی درست فکری به حال اشتغال و آینده این جوانان کرد.

علیخانی‌پور با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور نه آن گونه خوب است و نه هم اینکه در وضعیت بحرانی به سر ببرد گفت: این در حالی است که شرایط در سطح شهرستان ایذه به صورت خاص و متفاوت است.

وی اضافه کرد: همیشه مشکلات در ایذه به شکل متفاوت با سایر منطق و شهرهای استان بوده و بیکاری باعث کوچ اجباری جوانان این دیار به مناطق مختلف شد.

علیخانی‌پور با تاکید بر اینکه باید برای این مشکلات جوانان در شهرستان ایذه یک فکر اساسی شود؛ تصریح کرد: در سند توسعه ایذه برای بسیاری از برنامه‌ها و مشکلات مردم این منطقه اقداماتی پیش بینی شده است ولی باید در کنار آن با شرایط موجود برنامه‌های کلان را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اولویت بندی کار‌ها و خواسته‌ها و بیان اینکه فرمانداری‌ها مسئول پیگیر امور کلی هستند و ادارات متولی باید نیازهای خود را اعلام کنند عنوان کرد: از زمان حضور در این شهرستان تاکنون ۳ موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام که رفع مشکل آب آشامیدنی، آب کشاورزی و احیای صنعت گردشگری سه اصل مهم آن بوده‌اند.

*انتقال آب از دریاچه سد کارون ۳ به ایذه قطعی شد/ساخت سد کارون ۲ حتمی است

علیخانی‌پور با اشاره به نزدیکی دریاچه سد کارون ۳ به این شهرستان و برنامه انتقال آب از پشت دریاچه آن به دشت ایذه ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع انتقال آب دریاچه سد کارون ۳ به شهر ایذه قطعی شد.

وی افزود: با وجود اینکه این دریاچه در نزدیکی شهر ایذه قرار دارد و در گذشته تنها در حد صحبت از انتقال آب این محل به این شهر بود ولی اینک قول‌ها و ودعده‌های قطعی برای انجام این امر داده شده است.

عالیترین مقام دولتی در شهرستان ایذه با اشاره به قطعی بودن ساخت سد کارون ۲ در شهرستان ایذه گفت: عملیات احداث و ساخت این سد در شهرستان توسط شرکت‌هایی از کره جنوبی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: محورهای ساخت این سد بر ۲ اصل مهم خواهد بود که اشتغال جوانان بومی شهرستان و استان خوزستان جز اولویت‌های اول و توسعه کشاورزی منطقه با استفاده از آن این سد‌ها جز اولیت‌های مهم بعدی بوده است.

علیخانی‌پور با اشاره به قابلیت‌های بی‌شمار شهرستان ایذه درد بحث گردشگری خاطرنشان کرد: یکی از مناطق پنچ گانه گردشگری که در استان مطرح شد مربوط به شهرستان ایذه است و از این رو ساحل دریاچه سد کارون ۳ برای مباحث گردشگری و جذب توریست مورد استفاده و انجام کار واقع خواهد شد.

*ساخت مجتمع پتروشیمی با همکاری نماینده منتخب شهرستان

وی با اشاره به پیگیری برای احداث یک واحد پتروشیمی در شهرستان گفت: این موضوع فعلا در حد یک پیگیری و برنامه ریزی است و با توجه به اینکه «هدایت الله خادمی» نماینده منتخب این حوزه جز مدیران نفتی کشور بوده است، اقدامات برای راه اندازی این واحد برای رفع مشکل بیکاری جوانان منطقه صورت خواهد گرفت.

علیخانی‌پور اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیاد منطقه و بیماری جوانان آن؛ اگر اقدامات برای ساخت پتروشیمی در این شهرستان به نتیجه برسد بدون شک نسبت به سال‌های گذشته در این شهرستان اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب آشامیدنی در سطح شهرستان ایذه و قطعی متداول آن در نوبت‌های مختلف شبانه روز تصریح کرد: با همکاری مدیران استانی و تلاش‌هایی که صورت گرفت، تامین اعتبار برای حفر ۵ حلقه چاه جدید به منظور رفع مشکل بی‌آبی در شهرستان انجام شد.

علیخانی‌پور با اشاره به مشکلات برق و نوسانات آن در سطح شهرستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲ پست جدید برای ایذه و دهدز اختصاص یافت و برا این اساس دیگر در فصول گرم مانند امسال که احتمال قطعی متداول برق وجود داشت، به وجود نخواهد آمد.

*مشارکت ۵۱ درصدی مردم شهرستان ایذه در انتخابات دور دوم

وی با بیان اینکه ایذه از متمدن‌ترین شهرهای بختیاری است عنوان کرد: اگر با مردم این شهرستان صادقانه رفتار شود قطعا مردم نیز با مسئولان همکاری و به آنها کمک خواهند کرد.

علیخانی‌پور با اشاره به اینکه در زمان تبلیغات و برگزاری انتخابات از تمام مسئولان شهرستان خواسته شد به هیچ وجه وارد مساله انتخابات نشوند، افزود: با این اقدام از میزان حساسیت‌ها کاسته شد و با استفاده از نیروهای همه طوایف در سایر شعب انتخابیه از شایعات و حساسیت‌ها کاسته شد.

وی با بیان اینکه در دور اول انتخابات مردم شهرستان ۷۱ درصد و در دور دوم ۵۷ درصد مشارکت داشتند بیان کرد: با استفاده از نیروهای امین، کاردان و معتمد هر طایفه قشر جامعه در هیئت اجرایی انتخابات سعی شد تا یک انتخابات بدون حاشیه برگزار شود و در کنار آن از همه مسئولان خواسته شد تا بدون توجه به نتیجه مراتب بی‌طرفی خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/