از ایذه تا لیگ جهانی/ اراده‌های پولادین در کوچه‌های پهلوانی + تصاویر
از ایذه تا لیگ جهانی/ اراده‌های پولادین در کوچه‌های پهلوانی + تصاویر

از ایذه تا لیگ جهانی/ اراده‌های پولادین در کوچه‌های پهلوانی + تصاویر

تیم سینا صنعت ایذه با کسب مقام دوم لیگ برتر کشتی فرنگی کشور و راهیابی به جام باشگاه‌های جهان، درخشان‌ترین جایگاه یک تیم ورزشی در این شهرستان را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایزنا، ورزش شهرستان ایذه همواره از گذشته‌های دور تا به امروز در تمام صحنه‌های ملی و بین‌المللی حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته و با معرفی ورزشکاران به‌نامی در رشته‌های مختلف خوش درخشیده است.

بدون شک کشتی علاوه بر ورزش بودن در نزد مردمان این منطقه جایگاه فرا ورزشی را داشته و با توجه به آیین، روش‌های پهلوانی و معرفت‌های انسانی خود در دل مردم ایذه جایگاه خاصی را پیدا کرده است.

از دیرباز در هر نسلی کشتی‌گیران این‌ دیار با خلق افتخارات بی‌شمار نام ایذه را بر فراز سکوهای بین‌المللی و کشوری برده‌اند، ورزشکارانی که به‌دلیل تعدد و احتمال جا ماندن برخی از آنها از آوردن نامشان صرف‌نظر می‌کنیم.

پس از گذشت سال‌ها، امسال با از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر کشتی باشگاه‌های کشور، تیم سینا صنعت به نمایندگی از کشتی این شهرستان و یکی از دو نماینده جنوب کشور در این رقابت‌ها حضور یافت، حضوری که شاید در ابتدا کم‌رنگ دیده می‌شد.

این تیم با وجود اینکه اولین سال حضور خود را در این سطح از مسابقات تجربه می‌کرد در دور اول با قرار گرفتن در گروهی که تیم بیمه رازی و تمام ستارگان تیم ملی را در خود داشت، موفق به کسب مقام سوم و امیدوار برای کسب سهمیه لیگ باشگاه‌های جهان در دور دوم مسابقات شد.

تیم سینا صنعت با حضور در دور دوم مسابقات که در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه برگزار شد توانست با درخشش بی‌نظیر خود، از سد تمام حریفان و تیم‌های حاضر بگذرد و در مسابقه فینال به مصاف تیم سراسر ستاره بیمه رازی برود.

این تیم با توجه با آمادگی بالایی که داشت هیچ‌گاه برای تیم بیمه رازی یک حریف از پیش بازنده به‌حساب نمی‌آمد و این را در تساوی رقابت تا لحظات و وزن‌های نهایی به نمایش گذاشت.

برد خفیف سیمینوف روسی و قهرمان جهان در مقابل شیرزاد بهشتی، شکست مهدی علیزاده ملی پوش توسط پیام بویری قهرمان جوان و خوش آوازه کشتی ایذه، کشتی به‌یاد ماندنی فرشاد بالفکه مقابل افشین بیابانگرد نامدار و باخت داود اخباری ملی‌پوش به سامان عزیزی از جمله بردهای درخشان تیم سینا صنعت در مسابقه فینال این دور از مسابقات بود که در صورت داشتن تجربه بیشتر کشتی‌گیران، تیم ایذه می‌توانست نتیجه بهتری و متفاوت‌تری نیز در این رقابت‌ها رقم بخورد.

تیم سینا صنعت ایذه‌ای با قرار گرفتن در رده دوم این دوره از مسابقات علاوه بر کسب یک افتخار دیگری در کشتی تیمی برای استان خوزستان و ورزش ایذه، توانست جواز حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را به‌دست آورد که این نتیجه می‌تواند اوج کار یک ورزش تیمی در تاریخ ورزش ایذه باشد.

بدون شک حمایت‌های بی نظیر و بی‌دریغ علی‌بابا احمدپور از ورزش کشتی در شهرستان، در کنار مربیان جوان و با دانشی چون ملک‌محمد بویری، مسلم شیرزاد و حمزه احمدزاده توانست نام کشتی ایذه را در این مقطع به بالاترین سطح ممکن در رقابت‌های تیمی این ورزش برساند.

جدال شیرزاد بهشتی با سیمینوف روس

پیام بویری دارنده مقام سوم بازی های آسیایی اینچئون

یوسف اخباری کشتی‌گیر سینا صنعت ایذه

مهدی عسگرزاده قهرمان با سابقه کشتی خوزستان

هوشنگ حاتمی، علی بابا احمدپور ، مسلم شیرزاد

وحید میر فتح الهی کشتی‌گیر حاضر در اردوی تیم ملی

برد شیرین فرشاد بالفکه در مقابل افشین بیابانگرد ملی پوش

تیم کشتی سینا صنعت ایذه

محمد بنا در کنار تیم کشتی سینا صنعت ایذه

*ورزش ایذه برای رسیدن به اوج شکوفایی همراهی همه‌جانبه را می‌طلبد

مدیرعامل این تیم در راستای کسب این مقام و راه‌یابی به لیگ باشگاه‌های جهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: پشتکار، علاقه‌مندی و تلاش‌های ورزشکاران و مربیان این تیم عامل اصلی کسب این موفقیت‌ها بوده است.

علی‌بابا احمدپور با بیان اینکه هدف من از حمایت این تیم پرورش، تشویق و رشد ورزشکاران ایذه‌ای در خود شهرستان است خاطرنشان کرد: همواره شاهد موفقیت ورزشکاران ایذه‌ای در تیم‌های خارج از شهرستان بوده‌ایم و برای رشد ورزشکاران درون این منطقه اقدام به فعالیت این تیم در شهرستان شد.

وی با بیان اینکه این حرکت‌ها باعث تشویق جوانان شهرستان به‌ سمت ورزش و کسب مقام‌های درخشان خواهد شد گفت: امیدوارم بتوانم با حمایت‌های خود زمینه پیشرفت و کمک به جوانان شهرم را فراهم کنم و از این رو افراد بیشتری نیز باید اقدام به سرمایه‌گذاری در این امر کنند تا ورزش و نام ایذه به اوج شکوفایی خود برسد.

احمدپور در پایان یادآور شد: این شهرستان در تمام زمینه‌های ورزشی، علمی، صنعتی و… دارای پتانسیل‌های کم‌نظیر است و این را در تمام رقابت‌ها به‌خوبی مشاهده کرده‌ایم و برای توسعه روز‌افزون این افتخارات یک عزم جدی در مسئولان و خیران شهرستان را می‌طلبد.

فرشاد بالفکه

حمزه احمدزاده مربی تیم سینا صنعت ایذه

ملک محمد بویری سرمربی تیم سینا صنعت ایذه

سامان عزیزی کشتی‌گیر تیم سینا صنعت ایذه

علی شریفی قهرمان کشتی فرنگی جوانان آسیا

پارسا نظری کشتی‌گیر سنگین وزن تیم سینا صنعت ایذه

*برای توسعه و کسب موفقیت بیشتر نیازمند حمایت و همکاری اساتید کشتی شهرستان و استان هستیم

سرمربی تیم سینا صنعت ایذه در لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تقدیر از زحمات تمام کشتی‌گیران، کادر فنی و مدیرعامل این باشگاه اظهار کرد: این تیم برای شکوفایی هرچه بیشتر کشتی شهرستان و حضور ایذه به‌عنوان یکی از قطب‌های کشتی فرنگی کشور راهی مسابقات شد.

ملک‌محمد بویری با بیان اینکه این تیم در ابتدا به ترکیبی از کشتی‌گیران بومی و غیربومی پا به عرصه رقابت‌های لیگ گذاشت افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آینده این تیم سعی بر این داریم تا در کنار هر یک از ورزشکاران باتجربه تیم، جوانان با استعداد کشتی شهرستان را نیز قرار دهیم تا در آینده‌ای نزدیک این تیم با ترکیبی کامل از ورزشکاران شهرستان بتواند افتخارآفرینی کند.

وی با دعوت از تمام پیشکسوتان کشتی شهرستان و استان خوزستان برای همکاری و همراهی این تیم برای پیشرفت کاری خود گفت: این تیم متعلق به تمام شهرستان است و ما برای پیشرفت و کسب افتخارات بیشتر نیازمند هم‌فکری تمام جامعه کشتی شهرستان خواهیم بود و از این‌رو از تمام این بزرگان برای همکاری و کمک دعوت به‌عمل می‌آوریم.

بویری با اشاره به اینکه تیم چند روز دیگر برای شرکت در مسابقات جام باشگاه‌های جهان فعالیت خود را دوباره از سر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: همواره از همراهی و کمک سایر مربیان کشتی شهرستان استقبال و استفاده خواهیم کرد و این همیاری علاوه بر توسعه کار تیم، باعث خرسندی و دلگرمی سایر مجموعه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: کشتی فرنگی شهرستان ایذه همواره و تا به امروز در رده‌های مختلف ملی دارای کشتی‌گیران متعدد و مدال‌آور بوده و کشتی یکی از رشته‌های جاودانه در تاریخ ورزش این شهرستان در سطوح مختلف خواهد بود.

===================

گزارش و عکس: وحید اورکی

===================

انتهای پیام/فارس/