از ترافیک چند کیلومتری تا وقوع تصادفات جاده‌ای در ایذه/روز پرکار عوامل خدماتی و دوستداران محیط زیست + تصاویر
از ترافیک چند کیلومتری تا وقوع تصادفات جاده‌ای در ایذه/روز پرکار عوامل خدماتی و دوستداران محیط زیست + تصاویر

روز ۱۳ فروردین با وجود ترافیک سنگین، وقوع چند تصادف، پاکسازی محیط زیست و اتفاقات خوشایند و ناخوشایند در ایذه به پایان رسید. به گزارش ایزنا، بالاخره تعطیلات نوروزی با انجام میلیون‌ها مسافرت در سطح کشور به پایان رسید و هر کدام از این مسافران برای آغاز دوباره کار و فعالیت‌های خود در سطح ادارات […]

روز ۱۳ فروردین با وجود ترافیک سنگین، وقوع چند تصادف، پاکسازی محیط زیست و اتفاقات خوشایند و ناخوشایند در ایذه به پایان رسید.DSC_0002

به گزارش ایزنا، بالاخره تعطیلات نوروزی با انجام میلیون‌ها مسافرت در سطح کشور به پایان رسید و هر کدام از این مسافران برای آغاز دوباره کار و فعالیت‌های خود در سطح ادارات و مراکز اشتغال حاضر شدند.
در این بین هر استان به میزان جاذبه‌ها و داشته‌های خود در جذب گردشگر فعال خواهد بود که استان خوزستان به دلیل وجود یادمان‌های دفاع مقدس، طبیعت زیبا و چهار فصل، آثار باستانی چند هزار ساله و آثار تاریخی یکی از قطب‌های مهم گردشگری در کشور محسوب می‌شود و سالانه میلیون‌ها مسافر را به‌سمت خود می‌کشاند.
شهرستان ایذه با قرار گرفتن در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس وداشتن طبیعتی بکر و بی‌مثال در استان خوزستان با داشتن آثار باستانی، اماکن متبرکه، جنگل‌ها، مراکز گردشگری، سد کارون ۳ و دریاچه آن، روستاهای گردشگری و ظرفیت‌های متنوع گردشگری همواره یکی از پیشگامان جذب گردشگران در این استان بوده است.
روز ۱۳  فروردین اوج حضور مسافران و گردشگران در این شهرستان مشاهده شد و این به نحوی بود که اوایل صبح خروجی و ورودی‌های این شهر با ترافیک نسبتاً شدید مواجه بود و عصر شرایط به گونه‌ای پیش رفت که به دلیل ترافیک شدید جاده‌ای مانند سوسن به ایذه، گلزار و امام راده سلطان ابراهیم (ع) به ایذه و چند محور دیگر بسته و عبور و مرور برای چند ساعت با مشکل مواجه شد.
این ترافیک به گونه‌ای بود که مسافران مسیر ۲۵ کیلومتری را در طی بیش از ۳  ساعت طی کرده تا به مرکز شهر ایذه رسیدند.
با وجود این ترافیک شدید، روز پرکار نیروهای انتظامی و پلیس راه رقم خورد و وقوع چند تصادف در محورهای مختلف علاوه بر افزایش کار این نهادها باعث فعالیت نیروهای اورژانسی شد.
بر این اساس، وقوع تصادف در محور گلزار بین یک دستگاه پژو و وانت بار باعث مجروح شدن ۶ نفر شد که در طی آن ۵ نفر سرنشین پژو و راننده وانت بر اثر شدت جراحات وارده به مراکز درمانی ایذه و اهواز اعزام شدند.
تصادف دیگر در این محور منجر به زخمی شدن یک موتور سوار شد.
در این حوادث به‌دلیل ترافیک سنگین آمبولانس به محل نرسید و مصدومان تا چندین کیلومتر به‌وسیله خودروهای شخصی منتقل شدند اما اشغال خط ۱۱۵ اورژانس شهرستان یکی از گلایه‌های شهروندان در این‌روز و حوادث بوده است.
این در حالی است که امروز رئیس فوریت‌های پزشکی ایذه از ارائه آمار روز گذشته سر باز زد و ممنوعیت ارائه گزارش به رسانه‌ها توسط مسئولان علوم پزشکی استان و شهرستان را دلیل این‌کار دانست.


ترافیک روز ۱۳ فروردین در ایذه


حضور گردشگران در مناطق گردشگری و طبیعی شهرستان ایذه


منطقه گردشگری گلزار / ایذه / عکس از وحید اورکی


پاکسازی محیط زیست توسط دوستداران محیط زیست ایذه


۱۳ بدر در ایذه/تفریح دوستانه


روز طبیعت…


تفریح در دامن طبیعت / ایذه / گلزار


ایذه


طبیعت اطراف رود کارون در ایذه / عکس: وحید اورکی


ترافیک صبحگاهی در خروجی شهر ایذه

حال اگر بخواهیم با حواشی و مشکلات این روز کمی فاصله بگیریم باید به طبیعت سر سبز اماکن مختلف شهرستان اشاره کرد که با زیبایی‌های بی وصف خود باعث ایجاد شور و نشاط در بین گردشگران شد.
شهرداری ایذه نیز برای پاکسازی اماکن مختلف شهرستان با پخش بروشور، نصب بنر و راه‌اندازی ایستگاه‌های محیط زیستی اقدام به توزیع کیسه‌های زباله در تمام خروجی‌های شهرستان کرد.
در کنار اقدامات مثبت و مؤثر شهرداری، حرکت‌های خود جوش شهروندان دوستدار محیط‌زیست در مناطق مختلف در نوع خود جالب بود که پس از ترک مکان‌های مختلف توسط گردشگرا فوراً در محل نشست آنها حاضر شده و در کنار خاموش کردن آتش برجای مانده در آن محل اقدام به جمع آوری تمام زباله‌ها می‌کردند.

عکس: وحید اورکی
انتهای پیام/فارس*