وضعیت درآمد معلمان مدارس آریزونا به زودی مشخص می شود
وضعیت درآمد معلمان مدارس آریزونا به زودی مشخص می شود

یوما یک شهر با قومیت های متنوع است. افرادی که در یوما زندگی می کنند، خود را متعلق به نژادها و قومیت های مختلف می دانند.

مسکن ایرانیان آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقالات منتشر شده در neighborhoodscout، تعدادی از مشخصات برجسته شهر یوما در ایالت آریزونا (Yuma, AZ) را به شما ارائه می دهد. یوما یک شهر نسبتا بزرگ واقع در ایالت آریزونا با جمعیت ۹۵,۵۰۲ نفر و ۴۳ محله است. یوما یازدهمین جامعه بزرگ در آریزونا است.

بافت شهری و قومیتییوما یک شهر با قومیت های متنوع است. افرادی که در یوما زندگی می کنند، خود را متعلق به نژادها و قومیت های مختلف می دانند. اغلب ساکنان یوما سفید پوست، سیاه پوست یا آفریقایی-آمریکایی هستند. مهمترین اصالت ها در یوما انگلیسی، ایرلندی، ایتالیایی و آلمانی و فرانسوی است. رایج ترین زبان که در یوما صحبت می گردد انگلیسی است. زبان های مهم دیگر که در یوما صحبت می شود عبارتند از اسپانیایی و تاگالوگ. ۲۱٫۵۶ درصد ساکنان یوما مهاجرند.

در این شهر افراد یا در مشاغل یقه سفید (کارکنان حقوق بگیری که کارهای حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای دفتری مانند مدیریت، فروش و … را انجام می‌دهند.) و یا در مشاغل یقه آبی (کارگرانی که کارهای یدی انجام می‌دهند) شاغل هستند. درآمد سرانه در یوما در سال ۲۰۱۰ به ۲۲,۸۳۱ دلار رسید که نسبت به دیگر مناطق آریزونا درآمد متوسط و دیگر جاهای آمریکا میزان درآمد متوسط به پایین به شمار می آید. این مبلغ معادل ۹۱,۳۲۴$ در سال برای یک خانواده چهار نفره است. البته افراد بسیار فقیر یا بسیار ثروتمند هم در این شهر زندگی می کنند.