بازدید بیش از ۸۵۰ هزار گردشگر از آثار باستانی و مناطق گردشگری ایذه
بازدید بیش از ۸۵۰ هزار گردشگر از آثار باستانی و مناطق گردشگری ایذه

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شهرستان ایذه از بازدید بیش از ۸۵۰ هزار گردشگر از آثار باستانی و مناطق گردشگری این شهرستان خبر داد. به گزارش ایزنا، ایوب سلطانی با بی‌سابقه خواندن استقبال امسال ورود گردشگران به این شهرستان اظهار کرد: در ایام نوروز آثار تاریخی و باستانی ایذه شلوغ‌ و پر ترافیک‌ترین […]

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شهرستان ایذه از بازدید بیش از ۸۵۰ هزار گردشگر از آثار باستانی و مناطق گردشگری این شهرستان خبر داد.

عکس از ایذه/ عکاس: وحید اورکی

عکس ایذه/عکاس: وحید اورکی

به گزارش ایزنا، ایوب سلطانی با بی‌سابقه خواندن استقبال امسال ورود گردشگران به این شهرستان اظهار کرد: در ایام نوروز آثار تاریخی و باستانی ایذه شلوغ‌ و پر ترافیک‌ترین روزهای خود را سپری کرد و این به واسطه ظرفیت‌های بالای گردشگری آن است.

وی افزود: بیش از ۸۵۰ هزار نفر گردشگر و بازدید کننده از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان به ثبت رسید و در نوع خود آماری قابل توجه است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شهرستان ایذه با بیان اینکه از این تعداد مسافر ورودی به شهرستان حدود ۱۳۰ هزار نفر اسکان و اقامت داده شد، خاطرنشان کرد: بازدیدها از مراکز گردشگری درون شهری به‌ویژه اشکفت سلمان اختصاص داشت.

سلطانی اضافه کرد: کوشک نورآباد، نگارکندهای شهسوار، خنگ اژدر، یارعلی‌وند، کمالوند از دیگر آثار پر بازدید محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: جاذبه‌های طبیعی تالاب میانگران، دشت سوسن، زراس، گلزار، شیوند، غریبی‌ها، بلوط بلند، امام‌زاده سلطان ابراهیم (ع) و سید صالح (ع) نیز از استقبال بی‌نظیری برخوردار بودند.

 سلطانی با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ گردشگرپذیری در سوسن و شهرک غریبی‌ها باعث شد تا بومیان این مناطق بتوانند از محل ورود گردشگران به منطقه درآمد خوبی را کسب کنند، تصریح کرد: ایجاد سیاه‌چادرهای موقت و عرضه محصولات، سوغات، صنایع دستی و امورات خدماتی باعث استقبال بسیاری شد.

 وی با بیان اینکه امسال بازدید از سایت شمی که هم اکنون هیئت باستان شناسی در آنجا مشغول فعالیت هستند انجام گرفت؛ گفت: این  امکان به‌وجود آمد که گردشگران به‌صورت زنده و ورک‌شاپ از فعالیت‌های باستان‌شناسان مشغول در شمی آگاه شوند .

سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شهرستان ایذه افزود: هتل آپارتمان «بهاران مالمیر» با ظرفیت ۲۱ واحد آپارتمان به‌صورت موقت افتتاح شد تا بخشی از مهمانان نوروزی را اسکان دهد.

وی در پایان خبر داد: در طول نظارت‌های انجام شده به‌صورت ۲۴ ساعته از مراکز ارائه خدمات به گردشگران و مسافران با واحدهای متخلف با استناد به قانون برخورد شد و در این باره ۳ اخطار و ۳ تذکر توسط ناظران به این مراکز داده شد.

انتهای پیام/fars*