جاده های منتهی به ایذه میزبان حوادث ناگوار است/نبود منابع مالی باعث اختلال در احداث جاده شرق خوزستان می‌شود
جاده های منتهی به ایذه میزبان حوادث ناگوار است/نبود منابع مالی باعث اختلال در احداث جاده شرق خوزستان می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به حوادث ناگوار جاده ایذه-باغملک-اهواز در طول سال گفت: این جاده یکی از مشکل‌ساز ترین و خطرناک‌ترین جاده‌های کشور به حساب می آید.

به گزارش آژانس خبری ایذه (ایزنا) – رضا رضایی در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در ایذه برگزار شدبا اشاره به حوادث ناگوار جاده ایذه-باغملک-اهواز در طول سال اظهار کرد: این جاده یکی از مشکل‌ساز ترین و خطرناک‌ترین جاده‌های کشور به حساب می آید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به محور ایذه-دهدز گفت: این مسیر به‌عنوان یکی از محورهای پرتردد و ترانزیتی استان خوزستان همواره بار ترافیکی زیادی را متحمل می‌شود که در حوزه توسعه نیز نیازمند توجه جدی است.

وی با اشاره به کار احداث جاده ایذه-مسجدسلیمان گفت: با انجام این کار، جاده ۱۶۰ کیلومتر ین شهرستان‌های به ۷۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد و قسمت‌هایی از آن کامل شد و ادامه آن نیز با حمایت های مالی و نگاه مسؤولان کشوری محقق می‌شود.

رضایی با بیان اینکه اولویت استان خوزستان برای محور اهواز تا ایذه در ۵ قطعه است اضافه کرد: پیمانکار مسیر غیزانیه به هفتکل به طول ۳۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مشخص شد. برای دو خروجی هفتکل نیز در قطعه اول کار آن تا یک‌ماه دیگر به پایان می‌رسد و خروجی دوم نیز فاز خاکریزی آن به پایان رسید و تا پایان سال نیز کار آسفالت آن انجام می‌شود.

*نبود منابع مالی باعث اختلال در احداث جاده شرق خوزستان می‌شود

وی با اشاره به قطعه سوم پروژه راه استان خوزستان در شرق خوزستان گفت: این قسمت از مهم ترین قسمت‌های این طرح به حساب می‌آید که قرارداد آن نیز در حال انعقاد است و ۳۵ درصد نیز پیشرفت کار دارد. این طرح ۵۰ کیلومتر طول دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا پایان سال بهره برداری  از ۲۵ کیلومتر از آن صورت گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان با تاکید بر اینکه براید ادامه کار با کمبود منابع مالی مواجه هستیم و باید تامین منبع صورت گیرد افزود: تعریض و روکش جاده قلعه‌تل به بارانگرد به‌عنوان قطعه ۴ این پروژه در دستور کار است که در محله انتخاب پیمانکار قرار دارد و کمتر از یک ماه دیگر کار روکشی آن انجام و پا پایان سال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی قسمت پنجم و مهم دیگر این مسیر را بارانگرد به ایذه عنوان کرد و ادامه داد: این مسیر با توجه به پیچ‌های غیر استاندارد و همچنین کمبود منابع مالی با مشکل مواجه شد و پیمانکار بعد از انجام کار ۸ کیلومتر از آن به‌دلیل مشکلات مالی و بندهای موجود در قرارداد برای رسیدن به مطالبات خود طبق ماده ۴۸ از ادامه روند کار کنار رفت.

رضایی با بیان اینکه به دنبال کار به صورت ترک تشریفات بودیم عنوان کرد: در رابطه با این مسیر با پیمانکاران زیادی مذاکره شد ولی به دلیل افزایش قیمت‌ها پیمانکاران از پذیرش آن بدون ترک تشریفات خودداری کرده و حمایت نکردند ولی با توجه به نیاز منطقه برای انجام ۴ کیلومتر از پروژه یک پیمانکار آن را تقبل کرد تا این قسمت از کار صورت گیرد.

*جاده ایذه میزبان حوادث ناگوار

وی با اشاره به نیاز ۱۲ میلیارد تومانی اعتبار برای پروژه ایست بازرسی هلایجان تا قسمت‌هایی از محور بارانگرد اضافه کرد: مسیر ایذه به سمت چهارمحال و بختیاری و اصفهان نیز از مسیرهای پرخطر و پر ترافیک استان و کشور است که همواره شاهد وقوع حوادث ناگوار مختلف در آن هستیم و انتظار می‌رود به طور ویژه مورد توجه باشد.

انتهای پیام/*

  • منبع خبر : فارس