رقابت‌های کشتی فرنگی جشنواره فجر در شهرستان کم امکانات ایذه با بهترین میزبانی به پایان رسید. به گزارش ایزنا، رقابت‌های کشوری کشتی فرنگی جشنواره فجر در رده سنی نونهالان در حالی در ایذه برگزار شد که عدم توجه مسئولان این شهرستان به ورزش و زیرساخت‌های موجود در آن کاملا خودنمایی می‌کرد. در این رقابت‌ها که […]

رقابت‌های کشتی فرنگی جشنواره فجر در شهرستان کم امکانات ایذه با بهترین میزبانی به پایان رسید.

به گزارش ایزنا، رقابت‌های کشوری کشتی فرنگی جشنواره فجر در رده سنی نونهالان در حالی در ایذه برگزار شد که عدم توجه مسئولان این شهرستان به ورزش و زیرساخت‌های موجود در آن کاملا خودنمایی می‌کرد.

در این رقابت‌ها که به همت ملک‌محمد بویری سرمربی تیم کشتی سینا صنعت ایذه در لیگ جهانی کشتی فرنگی و زحمات هوشنگ حاتمی در اداره ورزش و جوانان شهرستان ایذه انجام شد، شاید حمایت‌های سامان احمدپور بویری مدیرعامل شرکت بیلوا عمران ایذه از ارکان اساسی و برپا کننده این رقابت‌ها در عدم توجه مسئولان شهرستان بود.

با وجود اینکه قبل از برگزاری این رقابت‌ها حس می‌شد کمبودهای موجود در شهرستان ایذه در کیفیت برگزاری این‌دوره تاثیرگذار باشد، اما تلاش‌های مجموعه برگزارکننده موجب شد تا رقابت‌ها در سطح ایده‌آل و با رضایت کامل شرکت‌کنندگان به پایان برسد.

شاید عدم حضور مسئولان هیئت کشتی شهرستان و اکثر مسئولان در اجرای این رقابت یکی از نکات قابل توجهی باشد که در زمان اهدای جوایز و برگزاری مسابقات بیشتر خودنمایی می‌کرد.

*سطح بالای کشتی‌ها نشان از پیشرفت کشتی نونهالان دارد

کریم کاکاحاجی در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با اعلام رضایت کامل از شرایط میزبانی این شهرستان در این رقابت‌ها اظهار کرد: با وجود اینکه مسابقات در رده سنی نونهالان برگزار می شد ولی به‌دلیل انگیزه بالای کشتی‌گیران، این رقابت‌ها در شرایط مطلوب مسابقه‌ای صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حضور رسول خادم در فدراسیون کشتی سرمنشأ یک تحول جدی در کشتی پایه بود، افزود: تا قبل از حضور این پیشکسوت کشتی در فدراسیون کشتی توجه زیادی به کشتی در رده سنی پایه نمی‌شد و رقابت‌های آن به‌صورت مقطعی دنبال می‌شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان اضافه کرد: حضور خادم در فدراسیون منجر به یک برنامه‌ریزی منظم برای کشتی پایه‌ها شد و از این رو دعوت از ورزشکاران و حضور در اردوهای تیم ملی در دستور کار قرار گرفت تا در آینده کشتی تیم ملی دچار نقصان نشود.

کاکاحاجی با اشاره به رقابت‌های جشنواره فجر در شهرستان ایذه گفت: این رقابت‌ها یک محک جدی برای تمام ورزشکاران حاضر از جمله اعضای تیم ملی بود.

وی با بیان اینکه مسابقات در سطح بالای رقابتی انجام شد، تصریح کرد: این‌دوره از رقابت‌ها باعث ایجاد یک حرکت جدید در سطح کشتی شهرستان ایذه شد تا ورزشکاران مستعد این ورزشکار بتوانند در شرایط مسابقه سنگین قرار بگیرند.

کاکاحاجی در پایان با تقدیر از تمام عوامل برگزاری این مسابقات و همراهی خبرنگاران در جهت انعکاس لحظه‌ای این سری از رقابت‌ها افزود: از بین ورزشکاران شرکت کننده از سایر تیم‌های حاضر ۷ کشتی‌گیر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

*دعوت ۴ ورزشکار ایذه‌ای به اردوی تیم ملی کشتی نونهالان

در این سری از مسابقات چهار کشتی‌گیر نونهال ایذه‌ای و سه کشتی‌گیر از تیم‌های شرکت‌کننده جهت حضور در اردوی تیم ملی که فردا در خانه کشتی اصفهان برگزار می‌شود دعوت شدند.

رامین احمدی، نیما محمدی، شاهین بداغی و سینا رضایی کشتی گیران ایذه‌ای، سعید حسین‌پور از مسجدسلیمان، امیر بختیاری از تیم شهرری و حسن قربانی از اصفهان دعوت شدگان به اردوی تیم ملی بودند.

مسعود کاوسی و ایمان محمدی دو ملی‌پوش دیگر ایذه‌ای عنوان‌دار هستند که در ترکیب تیم ملی حضور دارند.

بهروز جمشیدی کاپیتان ایذه‌ای و اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشور و قهرمان ارزنده آسیا از روز اول تا آخر این رقابت‌ها در سالن مسابقات حاضر شد.

حضور پررنگ تماشاگران نشان از اهمیت و جایگاه ویژه ورزش کشتی در بین مردم شهرستان ایذه داشت.

تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی در ایجاد نظم خاص در سالن از نکاتی بود که نباید نادیده گرفته شده و باعث تقدیر مسئولان برگزاری از آن شد.

یحیی محمودی هنرمند ارزنده ایذه‌ای نیز در طول این‌دوره از رقابت‌ها در کنار ورزشکاران و مسئولان برگزاری برای انجام هرچه بهتر این رقابت‌ها تلاش شایانی کرد.

در پایان این مسابقات تیم های ملی «الف»، ملی «ب»، بیلوا عمران ایذه و شهرری تهران در جایگاه اول تا چهارم قرار گرفتند.


کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه


کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه/عکس از وحید اورکی


کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه


کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه


هر دو کار سخت در یک قاب/کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه


پیشکسوتان و مربیان ملی کشتی کشور در کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه


کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه


هوشنگ حاتمی رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه


ملک محمد بویری مسئول برگزاری مسابقات و پهلوان حبیب زندی


فرهاد رضایی پیشکسوت ملی پوش کشتی ایران


کشتی فرنگی نونهالان-جشنواره فجر ایذه

*برگزاری مسابقات باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران شد

هوشنگ حاتمی در حاشیه برگزاری این‌دوره از رقابت‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه به ابراز رضایت از برگزاری منظم مسابقات اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که توانستیم میزبان خوبی برای برگزاری این‌دوره از مسابقات باشیم و امیدواریم این رقابت‌ها باعث شکوفایی هرچه بیشتر کشتی در این شهرستان قهرمان‌پرور و کشتی‌خیز شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه اضافه کرد: حضور مجموعه تیم ملی از جمله سرمربی این تیم در سالن رقابت‌ها باعث ایجاد یک شور مضاعف در بین ورزشکاران و افزایش کیفیت رقابت‌ها شد.

*این قبیل مسابقات کشتی پایه را به اوج شکوفایی می‌رساند

ملک‌محمد بویری نیز در این راستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این‌دوره از مسابقات در شهرستان ادامه‌دار باشد و از این‌رو کشتی پایه‌های ایذه به اوج شکوفایی خود برسد.

مسئول برگزاری این مسابقات با اعلام رضایت از برگزاری منظم و خوب آن، افزود: بدون شک برگزاری چنین رقابت‌هایی باعث ایجاد یک انگیزه در ورزشکاران شهرستان به‌ویژه ورزشکاران نونهال و نوجوان جهت به‌نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و به ثمر نشستن آنها شود.

وی در پایان با تشکر از مجموعه‌ای که در کنار کادر برگزاری جهت اجرای این رقابت‌ها زحمت کشیدند، گفت: به‌واسطه حمایت‌های سامان احمدپور در شرکت بیلوا عمران ایذه جا دارد از تمام زحمات و توجه وی به ورزش کشتی و برگزاری این رقابت‌ها در شهرستان که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی صورت گرفت تقدیر شود.

——————————–

گزارش و عکس: وحید اورکی

——————————–