کمبود ۳۰۰ معلم و ۱۲۰ نیروی خدمات در آموزش و پرورش ایذه/ /ضرورت ایجاد آموزش و پرورش منطقه‌ای در بخش سوسن/ برای تکمیل خانه معلم اعتبارات مالی نداریم/ کمبود فضای آموزشی داریم
کمبود ۳۰۰ معلم و ۱۲۰ نیروی خدمات در آموزش و پرورش ایذه/ /ضرورت ایجاد آموزش و پرورش منطقه‌ای در بخش سوسن/ برای تکمیل خانه معلم اعتبارات مالی نداریم/ کمبود فضای آموزشی داریم

رئیس اداره آموزش و پرورش ایذه با اشاره به کمبود ۳۰۰ معلم و ۱۲۰ نیروی خدمات در این اداره در شهرستان ایذه گفت: به منظور تقویت استعدادها و جلوگیری از مهاجرت اجباری دانش آموزان روستاهای بخش سوسن به شهر برای ادامه تحصیل ایجاد آموزش و پرورش منطقه‌ای در آن ضروری است. به گزارش آژانس خبری […]

رئیس اداره آموزش و پرورش ایذه با اشاره به کمبود ۳۰۰ معلم و ۱۲۰ نیروی خدمات در این اداره در شهرستان ایذه گفت: به منظور تقویت استعدادها و جلوگیری از مهاجرت اجباری دانش آموزان روستاهای بخش سوسن به شهر برای ادامه تحصیل ایجاد آموزش و پرورش منطقه‌ای در آن ضروری است.

به گزارش آژانس خبری ایذه-ایزنا،مرتضی محمودی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان با تقدیر از تلاش‌های این قشر در شهرستان و کارهای فرهنگی که در بعد رسانه‌ای در شهرستان ایذه انجام می‌شود اظهار کرد: جامعه رسانه‌ای شهرستان ایذه نیازمند تقویت است و با توجه به اینکه فضای مجازی در سطح جامعه گسترش پیدا کرده است نباید مقوله خبرنگاری با واتساپ‌داری باهم اشتباه گرفته شود.

وی افزود: باید از وجود و ظرفیت خبرنگاران در جهت ایجاد سلامت و دیدن نقاط منفی در نهادها بهره برد و در دنیای مجازی امروز که سراسر نقدهای یک‌سویه؛ جانب‌دارانه و غیرکارشناسی است از نظرها و ایده‌های خبرنگاران استفاده شود تا اینکه بدون هیچ‌گونه تعصب و تخریب اخبار و نقدها روا داشته شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه با با تاکید بر اینکه باید به تحلیل و نگاه‌های ریز‌بینانه خبرنگاران اهمیت داده شود به فصل آغاز به کار مدارس اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه مناسبت اداری شروع مدارس به عنوان پروژه مهر نامگذاری شده است، این نام نیازمند یک بازنگری بوده زیرا پروژه تمام شدنی است و نامگذاری این واژه به پروسه و معنای ادامه‌دار بودن از نکاتی است که استمرار و پشتکار را نشان خواهد داد.

محمودی با بیان اینکه امسال در سطح مدارس شهرستان ایذه نزدیک به ۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف به مدرسه می‌روند اضافه کرد: با توجه به اینکه کار فعالیت مدارس از روز نخست مهرماه بوده ولی مدیران مدارس و مسؤولان آموزش و پرورش در تمام روزهای تابستان برای این مناسبت تعطیلی نداشته و برنامه‌ریزی کرده‌اند و تقریبا کار اصلی این افراد از شهریورماه آغاز شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه زنگ آغاز فعالیت مدارس در شهرستان ایذه گفت: این ویژه برنامه ساعت ۹ صبح روز شنبه با حضور تمام مسؤولان شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار، شهردار و بسیاری از روسای ادارات در مدرسه نمونه دولتی حورا برگزار می‌شود.

محمودی با بیان اینکه حرکت در مسیر عدالت و به دور از رابطه و طایفه‌گرایی در دستور کار ما بوده است خاطرنشان کرد: هر چند که نه گفتن به بسیاری از مسائل هزینه و دلگیری برخی از افراد را در پی دارد ولی ما با حرکت در مسیر عدالت به سمت انتخاب مدیران تحول‌گرا حرکت کرده‌ایم تا در آینده اموزشی شهرستان توسعه و پیشرفت‌های جدی را مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران ما در این اداره باید صاحب نظر و طراح باشند ادامه داد: اینکه ما در راس امورات خود در مدارس و معاونت‌ها روی به افراد کم تجربه آورده و بعد از انتخاب نیز به آنها کارشان را توجیه کنیم کاری جز پسرفت صورت نگرفته و از این‌رو انتصاب افراد توانمند در دستور کار بوده است.

*تربیت شهروند خوب وظیفه ماست

محمودی با تاکید بر اینکه ما به دور از مسائل حاشیه‌ای در مسیر عدالت و سلامتی کاری حرکت می‌کنیم بیان کرد: تربیت شهروند خوب وظیفه اصلی و بنیادی ماست و اینکه وی پس از مدرسه و درس به دنبال سیاست‌مدار خوب شدن باشد یک تصمیم شخصی است و ما سعی می‌کنیم یک تربیت کننده خوب بوده تا در جهت توسعه شهرستان خود در آینده گام برداریم.

عالی‌ترین مقام آموزش و پرورش شهرستان ایذه با بیان اینکه مسیر ما برای کار آموزشی روشن و مشخص است و کسی بر ما تحمیل نظر ندارد افزود: تصمیمات ما در این اداره با شخص مدیریت نبوده و با شورای معاونان و خرد جمعی صورت می‌گیرد و یک تصمیم اشتباه باعث ایجاد خسارت به ۴۰ هزار دانش آموز این شهرستان می‌شود.

*کارهای اجرایی احداث درمانگاه فرهنگیان ایذه صورت گرفت

وی با بیان اینکه در مسیر تاسیس و راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان در شهرستان ایذه کارهای زیادی صورت گرفت اظهار کرد: با وجود اینکه در محل پیشنهاد شده کارهای زیادی انجام گرفت ولی این مکان با ایراداتی مواجه شد و از این رو مکان در نظر گرفته شده تغییر کرد.

محمودی عنوان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های آینده مدرسه حورا که در ساختمان مناسبی قرار دارد به مکان اصلی خود منتقل می‌شود، مکان فعلی برای تاسیس درمانگاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کم کردن بدهی‌های اداره از سال گذشته تا کنون گفت: در راستای ایجاد تحول و توسعه در فضاهای مختلف این شهرستان و مربوط به اداره آموزش و پرورش، احداث یک چمن مصنوعی و انجام چند طرح دیگر در دستور کار قرار گرفت.

*میانگین نمرات و تراز ایذه در استان بالا رفت

محمودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بالا رفتن میانگین نمرات و تراز کنکور شهرستان ایذه در سال گذشته بیان کرد: با برنامه‌ریزهای و اقداماتی که انجام شد؛ میزان نمرات، رتبه‌ها و ارزیابی دانش آموزان سطح شهرستان ایذه با رتبه‌های کنکور آنها منطقی شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد حوزه ستادی در ساعات صبح ابتدا سرکشی و بازرسی مداری را در دستور کاری خود داشته باشند و سپس به محل اداره رجوع کنند تصریح کرد: ما در کار خود در جهت توسعه و هیچ توقفی نداریم و حرکت رو به جلو را در دستور قرار داده‌ایم تا بتوانیم به نتایج مطلبی دست پیدا کنیم.

*برای تکمیل خانه معلم اعتبارات مالی نداریم/کمبود فضای آموزشی داریم

محمودی با اشاره به نیمه کاره ماندن ساخت خانه معلم در شهرستان ایذه گفت: با وجود اینکه اعتبارات اولیه ساخت این مکان با مساعدت شرکت نفت بوده و سازمان نوسازی نیز تلاش‌های آن را انجام داده است، به پایان رسیدن این اعتبار باعث نا تمام ماندن این پروژه در ۷۰ درصد پیشرفت کار شد.

وی افزود: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است که همکاری سازمان نوسازی را می‌طلبد و این مرکز نیز به دلیل نداشتن بودجه و اعتبار فعلا نتوانسته این مبلغ را فراهم کند و برای آینده نزدیک امیدوارم به تحقق این امر هستیم.

محمودی در ادامه با اشاره به سیل عظیم مهاجرت از سمت روستاها به شهر خاطرنشان کرد: بالا رفتن جمعیت دانش آموزان شهرستان و کوچ بسیاری از خانوداه‌ها از روستا به شهر باعث افزایش تراکم جمعیتی دانش آموزان بوده و از این رو برای رفع مشکلات فضای آموزشی در برخی از محلات سطح شهر مجبور به اجاره منزل برای برگزاری کلاس‌های درس شدیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان مدرسه کانکسی وجود ندارد اضافه کرد: در برخی از روستاها به دلیل مشکل خانواده‌ها و دانش آموزان برای طی کردن مسافت از یک روستا به روستای دیگر برای تحصیل و همچنین عدم وجود ساختمان برای استفاده به عنوان مدرسه و پیشگیری از ترک تحصیل ما مجبور به استفاده از کانکس شدیم ولی اینکه مدارس کانکسی به صورت ذاتی و قطعی در منطقه وجود داشته باشد نیست.

محمودی با بیان اینکه ادارات شهرستان با وجود دادن وعده های زیاد برای حوزه آموزش عملا کاری نمی‌کنند تصریح کرد: ما برای توسعه و پیشرفت کار خود نیازمند نقد هستیم ولی حواشی و حاشیه‌سازان در بین ما جایی ندارند و نقد از سوی خبرنگاران بر ما وارد و لازم است.

*کمبود ۳۰۰ معلم و ۱۲۰ نیروی خدماتی در آموزش و پرورش ایذه

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کمبود ۳۰۰ معلم در سطح این شهرستان ادامه داد: نزدیک به ۹ هزار ساعت اضافه کاری برای معلمان شهرستان ثبت شده است که در پی کمبود معلم به وجود آمد و با تقسیم این تعداد زمان بر نیروی کار می‌توان به رقم مورد نیاز معلم در شهرستان پی برد و تا موقعی که این نیاز رفع نشود همچنان ما مجبور به استفاده از معلمان خود در این رویه هستیم.

محمودی با اشاره به کمبودهای دیگری نیرویی در اداره آموزش و پرورش ایذه گفت: در بخش خدمات نیازمند ۱۲۰ نیروی کار هستیم که با وجود ارسال درخواست این تعداد نیرو را نتوانسته‌ایم جذب کنیم و مجوز این کار را نداریم.

*آموزش و پرورش بخش سوسن باید یک منطقه شود

وی با اشاره به وجود نزدیک به هزار دانش آموز در بخش سوسن و کمبود امکانات در آن عنوان کرد: با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای زیاد این بخش در زمینه‌های درسی و آموزشی، همچنان مشکل امکانات آموزشی در آن وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه گفت: نیاز است آموزش و پرورش این بخش به یک منطقه تبدیل شود تا سیل امکانات باعث پیشگیری از باز ماندن دانش آموزان این منطقه از ادامه تحصیل و کوچ و مهاجرت اجباری به شهر برای ادامه تحصیل شود.

انتهای پیام/